• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170174
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/W6k5E
+
-

از بلیت شناور تا جام جهانی در سینماها

از بلیت شناور تا جام جهانی در سینماها

درحالی‌که مجوز شناور شدن قیمت بلیت سینما تا 3ماه صادرشده  قرار است سینماها بازی‌های جام جهانی قطر را نمایش دهند. به‌گزارش همشهری، در سیزدهمین جلسه شورای راهبردی اکران که با ریاست محمد خزاعی ، رئیس سازمان سینمایی و با حضور اعضای این شورا برگزار شد بازنگری قیمت بلیت سینماها، صیانت از فیلم‌ها و برخورد جدی‌تر با قاچاق فیلم و موضوع پخش فوتبال جام جهانی در سالن‌های سینما مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.با پیشنهاد شورای صنفی نمایش و تأیید شورای راهبردی اکران، مجوز شناور کردن قیمت بلیت سینماها به‌مدت ۳ماه صادر شد.
درباره پیشنهاد شورای صنفی نمایش برای نمایش بازی‌های فوتبال جام جهانی در سینماها، مقرر شد پس از هماهنگی معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان با مراجع ذیربط با نظر مساعد شورای راهبردی اکران، این موضوع پیگیری شود.
درباره طرح پیشنهادی تبلیغات و جذب آگهی در سینماهای کشورهم مقرر شد کمیته کارشناسی متشکل از نماینده انجمن سینماداران، حوزه هنری، اتحادیه تهیه کنندگان، سازمان سینمایی و نماینده شورای صنفی به‌منظور ایجاد فرصت‌های تبلیغاتی و جذب آگهی نسبت به تهیه نظامنامه‌ای برای تاسیس واحدی در مؤسسه سینماشهر اقدام کرده و نتیجه را در جلسه بعدی به شورای راهبردی اکران ارائه دهند. اکران فیلم‌های «هنروتجربه» و آنلاین از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است که پس از طرح در شورای راهبردی، جهت بررسی و ارائه نظرات کارشناسی بیشتر به کارگروه مربوطه واگذار شد.
در این جلسه مقرر شد هرگونه محرومیت و جریمه سالن‌های خاطی که قاچاق فیلم‌ها درآن انجام می‌شود، از جانب انجمن سینماداران اطلاع‌رسانی شده و برخورد جدی صورت گیرد. همچنین مقرر شد جلسات کمیته صیانت از فیلم‌ها به‌صورت پیوسته در سازمان سینمایی  برگزار شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید