• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 9 شهریور 1401
کد مطلب : 170169
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/OYVWR
+
-

پرونده بسته شهرک‌کلیله و دمنه ‌

مرضیه برومند می‌گوید «سریال بنا به دلایلی نیمه‌کاره رها شد»

سریال
پرونده بسته شهرک‌کلیله و دمنه ‌

فهیمه پناه‌آذر _ روزنامه‌نگار

برخی از سریال‌ها و برنامه‌های رئالیتی‌شو در شبکه نمایش خانگی در جذب مخاطب موفق نیستند، موفقیتی که برای سازندگانش یک شکست تلقی و برای پلتفرم یک ناکامی بزرگ محسوب می‌شود. بعضی از این برنامه‌ها در همان قسمت‌های اول به‌خاطر محتوای نازل و کیفیت پایین، نمی‌توانند مخاطبان خود را همراه داشته باشند و بعضی از آنها هم به‌خاطر مشکلاتشان با پلتفرم‌ها و یا اختلاف پلتفرم‌ها با ساترا و حتی در برخی موارد سازندگانش در برنامه‌سازی‌ ناکام ماندند.
یازده قسمت از سریال «شهرک کلیله و دمنه» پخش شد؛ سریالی که سازندگانش آن را برای نوجوانان بالای 15سال ساختند اما به‌نظر می‌رسد این سریال نتوانسته در جذب مخاطبش موفق شود. دیگر خبری از قسمت12 این سریال نیست. هر چند مرضیه برومند به‌عنوان کارگردان و مصطفی احمدی به‌عنوان تهیه‌کننده پاسخ مبسوطی به تعطیلی آنی «شهرک کلیله و دمنه» ندادند اما مرضیه برومند در گفت‌وگویی کوتاه به همشهری می‌گوید: «بنا به دلایلی تولید و پخش این سریال نیمه‌کاره مانده است و هم‌اکنون تمایلی به گفتن این دلایل ندارم.» هر چند مصطفی احمدی، تهیه‌کننده « شهرک کلیله و دمنه» در گفت‌وگویی کوتاه عنوان کرده که قرار است این سریال ادامه پیدا کند اما مرضیه برومند، کارگردان این سریال می‌گوید خبری از ادامه ساخت این سریال نیست! از همان موقع که سریال «شهرک کلیله و دمنه» در پلتفرم فیلم‌نت پخش شد، همیشه با دشواری‌هایی در پخش همراه بود. چندبار پخش سریال متوقف شد و حالا بعد از 11قسمت این سریال در نیمه راه تمام شد. تناقض‌ها در صحبت‌های تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه نمایشی و همچنین عدم ‌پاسخگویی از سوی مدیران فیلم‌نت شاید به این دلیل است که اختلافاتی در پروسه تولید این سریال ایجاد شده است. مرضیه برومند کارگردان مجموعه‌های عروسکی که پیش‌تر نیز تولید سریال‌هایی چون خونه مادربزرگه، قصه‌های تابه‌تا و مدرسه موش‌ها را برعهده داشته و عمدتا در این پروژه‌ها موفق بوده اما اکنون این موفقیت‌ها در «شهرک‌کلیله و دمنه» نصیبش نشده است.
«شهرک کلیله و دمنه» یک مجموعه نمایشی ایرانی در ژانر عروسکی و خانوادگی به نویسندگی کورش نریمانی، کارگردانی مرضیه برومند و تهیه‌کنندگی سیدمصطفی احمدی است. این مجموعه روزهای جمعه از اردیبهشت۱۴۰۱ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شد. این سریال نخستین پروژه‌ای بود که مرضیه برومند برای شبکه نمایش‌خانگی کار کرد. در مقطعی پویشی با عنوان «مجموعه نمایشی شهرک کلیله و دمنه بازبینی شود» از سوی برخی کاربران در فضای مجازی به راه افتاد که به‌دلیل آنچه ارائه‌ محتواهای آموزشی نادرست در این مجموعه برای کودکان می‌خواندند، خواستار جلوگیری از پخش شده بودند. در پلتفرم مورد نظر برای تماشای این سریال که عروسکی است توصیه شده که حتی نوجوانان می‌توانند به صلاح‌دید پدر و مادر به تماشای این سریال بنشینند.  در این سریال هنرمندانی چون مسعود کرامتی، امیرحسین صدیق، ژاله صامتی، مریم سعادت، فریبا جدیکار، فرزاد حسنی، نادر برهانی‌مرند، رامین ناصرنصیر، علی پاکدست و محمد اعلمی به‌عنوان گوینده با برومند همکاری داشتند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید