• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 8 شهریور 1401
کد مطلب : 170115
+
-

جوانان 34 ساله!

با حضور لواندوفسکی و در اوج ماندن بنزما، لالیگا صاحب دوئلی تماشایی شده است

جوانان 34 ساله!

نبرد مسی و رونالدو را فراموش کنید. لالیگا حالا صاحب یک دوئل بسیار جذاب دیگر شده است. شاید انتظار می‌رفت که بعد از جدایی 2نابغه آرژانتینی و پرتغالی، 2فوتبالیست کم‌سن‌وسال مثل وینیسیوس جونیور و آنسو فاتی پادشاهان جدید فوتبال اسپانیا باشند اما زیباترین رقابت این روزها در لالیگا، بین 2 بازیکن 34ساله اتفاق افتاده است. کریم بنزما و رابرت لواندوفسکی، ثابت کرده‌اند که می‌شود در 34سالگی همچنان در اوج بود. 2 ستاره با انعطاف بدنی فوق‌العاده، آمادگی مثال‌زدنی، قدرت گلزنی باورنکردنی که این روزها رهبر تیم‌شان در مسیر فتح لالیگا هستند. محال است که هواداران 2 باشگاه از تماشای این 2نفر به وجد نیایند.

شاهکار آقای لوانگلسکی!
توماس مولر حق داشت که در همه این سال‌ها رابرت لواندوفسکی را آقای «لوانگلسکی» صدا می‌زد. او حقیقتا یک گلزن مادرزاد است که می‌تواند از هر توپ مرده‌ای، یک گل بسازد. این ستاره آنقدر برای بایرن گل زده بود که دیگر همه به این موضوع عادت کرده بودند و به اندازه کافی سرگرم ستایش این ستاره نبودند. رفتن به یک لیگ جدید و درخشش خیره‌کننده در همان هفته‌های ابتدایی آن هم در 34سالگی، چالشی بود که ارزش‌های واقعی لوا را به همه نشان داد. ستاره تیم ژاوی این هفته روبه‌روی وایادولید، 2 گل تماشایی زد. اول، یک ضربه دیدنی که شباهت زیادی به لوگوی بوندس‌لیگا داشت و دوم یک پشت پای هوشمندانه و مهارنشدنی که بازیکنان حریف را مات و مبهوت کرد. حالا دیگر همه می‌دانند که بارسا با خرید لوا، چه تصمیم درستی گرفته است. این فقط گل‌ها نیستند که اهمیت مهاجم لهستانی را برای بارسا نشان می‌دهند. او رابطه خوبی با مهره‌های جوان تیم برقرار کرده و به خوبی آنها را هدایت می‌کند. بازی کنار لوا، بهترین فرصت برای پیشرفت را در اختیار دمبله، فاتی و رافینیا قرار می‌دهد. او همچنین تماشاگران زیادی را به استادیوم می‌کشاند و میزان استقبال از بازی‌های بارسا را به‌مراتب از فصل گذشته بیشتر کرده است. لواندوفسکی با 34سال و 7روز، مسن‌ترین بازیکنی است که در 3‌بازی ابتدایی‌اش در لالیگا 4گل می‌زند. قبل از او آخرین بازیکنی که توانسته بود در 3بازی ابتدایی‌اش در لالیگا 4گل بزند، رادامل فالکائو بعد از پیوستن به آتلتی در سال2011 بود. در قرن بیست و یکم هیچ بازیکنی نتوانسته چنین شروعی در بارسا داشته باشد. عثمان دمبله هم ستاره دیگر این بازی بود که تعداد پاس گل‌هایش در سال2022 را به عدد12 رساند. این بهترین آمار در بین همه بازیکن‌ها در 5 لیگ معتبر اروپایی است. بارسا در این دیدار از مدافع جدیدش ژول کونده نیز رونمایی کرد. بازیکنی که با بیرون کشیدن یک توپ از روی خط دروازه، شروع درخشانی در این باشگاه داشت.

کریم، مهارنشدنی‌ترین
تولد دوباره کریم بنزما در رئال مادرید، همچنان ادامه دارد. او این هفته در جریان نبرد تیمش با اسپانیول، شاهکار کرد. کریم در آخرین دقایق بازی، گل دوم تیمش را در یک شرایط بسیار سخت به ثمر رساند و در وقت‌های اضافه، گل سوم تیمش را هم از روی یک ضربه ایستگاهی زد تا نشان بدهد که همچنان مرگبارترین سلاح رئال مادرید و کارلتو است. برنده بعدی توپ طلا، به تازگی بهترین بازیکن سال اروپا هم شده و همچنان به روزهای خوبش در جمع کهکشانی‌ها تداوم بخشیده است. کریم از شروع سال2022 میلادی توانسته 28گل برای رئال مادرید بزند. این بهترین آمار برای همه بازیکنان در 5لیگ معتبر فوتبال اروپا به‌حساب می‌آید. ذخیره‌های طلایی رئال مادرید هم در این بازی به‌شدت به کمک تیم‌شان آمدند. جالب است بدانید که از سپتامبر سال گذشته در 12بازی از 13مسابقه‌ای که کاماوینگا و رودریگو از روی نیمکت به ترکیب رئال اضافه شده‌اند، این تیم بازی را برده است. تنها شکست رئال بعد از ورود این دو ستاره از روی نیمکت در یک بازی، مربوط به نبرد فصل گذشته با چلسی است که آن هم به صعود رئالی‌ها به دور بعدی منجر شد. به هر حال رقابت کریم و لوا این روزها هیجان زیادی به لالیگا تزریق کرده و این لیگ را دوباره به تیتر اول اخبار رسانده است. البته 2تیم ستاره‌های دیگری هم دارند که چشم‌ها را خیره می‌کنند اما این 2نفر، فعلا مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و البته گلزن‌ترین بازیکنان تیم‌شان هستند.
 
وحشت در بندر
خبر عجیبی که این روزها خارج از زمین فوتبال در اسپانیا منتشر شده، خبر سرقت از منزل ستاره بارسا بوده است. اوبامیانگ و اعضای خانواده‌اش با ورود 4مرد مسلح به خانه روبه‌رو شده‌اند. سارقانی که آنها را کتک زده‌اند و ظاهرا چیزهای باارزشی را از خانه‌شان به سرقت برده‌اند. این اتفاق همه ساکنان بندر بارسلون را نگران کرده است. چرا که چنین مسئله‌ای در این ماه‌ها برای بازیکنان دیگری نیز اتفاق افتاده است. اوبامیانگ روزهای خوبی را در بارسا پشت سر نمی‌گذارد. او به نیمکت تیم دوخته شده و حالا هم این مسئله، ناراحتی‌اش را بیشتر کرده است. اوبا پیشنهادهای زیادی از تیم‌های انگلیسی دارد و بعید نیست در روزهای آینده، تصمیم به بازگشت به فوتبال انگلیس بگیرد و اسپانیا را ترک کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید