• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 8 شهریور 1401
کد مطلب : 170110
+
-

شکست تیم ناقص

تیم ملی بسکتبال در پنجره انتخابی جام‌جهانی مقابل استرالیا باخت نبود 4بازیکن اصلی و سفر 40ساعته بازی را برای ایران سخت‌تر از همیشه کرد

شکست تیم ناقص

انتظاری جز شکست نبود. تیم ملی بسکتبال ایران ظهر دیروز در پنجره چهارم انتخابی جام‌جهانی2023 با استرالیا بازی داشت و همان جمعه‌شب که تیم از تهران راهی بندیگو محل برگزاری بازی شد، باخت به نام ایران زده شد. حامد حدادی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی هر کدام به بهانه‌ای تیم را همراهی نکردند. تیم سفری 40ساعته به بندیگو داشت و دیروز که بازی را شروع کرد، هنوز خستگی راه را به تن داشت. ایران به‌جای 12نفر، 11نفر را در بازی داشت. محمد حسن‌زاده هم نبود و مشخص نشد که او را کی و کجا کنار گذاشته‌اند. جای غایبان را متین آقاجانپور، سالار منجی و حسن علی‌اکبری پر کرده بودند و عجیب بود که روی شماره پیراهن علی‌اکبری را با چسب پوشانده بودند تا او با شماره2 بازی کند. این موضوع به‌نظر می‌رسد ارتباط مستقیم با غیبت حسن‌زاده دارد؛ وقتی در دقیقه آخر حسن‌زاده حاضر نشده بود به استرالیا برود، علی‌اکبری جایگزین شده بود و کادر فنی به اجبار با چسب پیراهنی به نام او تهیه کرده بودند. آیا فدراسیون و سعید ارمغانی، سرمربی تیم ملی این بی‌انضباطی حسن‌زاده را بی‌جواب می‌گذارند؟

تیم در شرایط نابرابر مقابل استرالیا قرار گرفت. هر چند میانگین سنی 2تیم در عدد25 یکی بود، اما استرالیایی‌ها با میانگین قد 199سانتی‌متر، 6سانتی‌متر بلندتر از بازیکنان ایران بودند. اما تفاوت فقط همین نبود. استرالیا هیچ‌یک از بازیکنان حاضر در NBA را در ترکیب نداشت، نیک‌کی 30ساله باتجربه‌ترین بازیکن این تیم بود و بقیه یا جوان بودند یا بازی زیادی در تیم ملی نداشتند. با این حال، هم توان آنها بالاتر بود و هم مهارت‌های ابتدایی بسکتبال را بهتر بلد بودند. ایران سابقه بازی با استرالیا را داشت و در المپیک پکن شکست سنگینی از این تیم خورده بود. در کاپ 2017 آسیا هم با اختلاف 15امتیاز به این تیم باخته بودیم. در پنجره‌های انتخابی 2019 اما ایران در تهران استرالیا را شکست داد و در بازی برگشت باخت. هر چند پیروزی مقابل این تیم شیرین بود اما در آن پنجره هم مثل دیروز بیشتر بازیکنان استرالیا چهره‌های ناشناخته بودند.
در بازی دیروز ایران 2چهره متفاوت داشت؛ ملی‌پوشان ایران 3کوارتر ضعیف بازی کردند و یک کوارتر بازی قابل‌قبولی داشتند. ایران کوارتر اول را 27-15 از دست داد. در دقایقی از کوارتر دوم این اختلاف به 17امتیاز رسید. تایم‌اوت ارمغانی و فریادهای او کارساز بود و ایران به بازی برگشت و حتی در کوارتر دوم 15-14 برنده بود. این برتری در کوارتر سوم ادامه داشت و حتی برای دقایقی ایران در امتیازات کلی از استرالیا جلو افتاد. اما این برتری عمر چندانی نداشت. استرالیا دوباره بازی را در دست گرفت. کوارتر چهارم اوج بازی بد ایران بود. پاس‌هایی که نیمه‌راه قطع می‌شد، شوت‌‌هایی که وارد سبد نمی‌شدند و... باعث باخت سنگین ایران شدند؛ 98-68. در تیم استرالیا بهترین بازیکن دژان واسیلیویچ بود که 23امتیاز و 5ریباند داشت. در تیم ایران هم سجاد مشایخی با 11امتیاز و 6ریباند بهترین بود. تفاوت این دو نفر، تفاوت 2تیم را نشان می‌دهد.
ایران آبان‌ماه در پنجره پنجم در تهران با چین روبه‌رو می‌شود و برای صعود به امتیازات این بازی نیاز مبرم دارد. البته باید امیدوار باشیم که قزاقستان هم در بازی‌های بعدی‌اش امتیاز نگیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید