• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 31 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16991
+
-

وعده جدید برای ازسرگیری نوسازی تاکسی‌ها

  مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌های شهری کشور با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه مبلغ 180میلیارد تومان اعتبار به‌منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی تخصیص داده است، گفت: با وصول بدهی‌های معوق شرکت‌های خودروساز، آنها نیز قول داده‌اند طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را از ابتدای‌ ماه آینده به جریان بیندازند.
مرتضی ضامنی درباره اینکه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ‌از بهمن‌ماه سال 94 آغاز شد، به ایسنا گفت: تا‌کنون71هزار تاکسی فرسوده از رده خارج و61هزار دستگاه تاکسی جدید به متقاضیان واگذار شده است. همچنین برای 10هزار دستگاه تاکسی فرسوده اسقاط بدون جایگزین انجام شده است. او ادامه داد: علت توقف دو‌مرحله‌ای این طرح عدم‌تناسب اعتبارات و انباشت فرسودگی است. به‌عبارت دیگر،  اعتباری که گمرک موظف به «کارسازی به‌حساب شرکت خودروساز» بود متناسب با حجم انباشت خودروهای فرسوده نبود و همین امر منجر به توقف طرح شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با پیگیری‌های اتحادیه تاکسیرانی، اعلام شد که سازمان برنامه و بودجه مبلغ 180میلیارد تومان در این حوزه اعتبار تخصیص داده و با این تخصیص اعتبار ایران خودرو نیز تأیید کرد که 100میلیارد تومان بدهی‌ معوق آنها در حال وصول است. بنابراین شرکت خودروساز قول داد که طرح نوسازی را در ابتدای‌ماه آینده به جریان بیندازد و این حدود 4هزار و 500نفری که پشت نوبت طرح معطل مانده‌اند می‌توانند فرایند نوسازی تاکسی خود را تکمیل کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش به مشخصات تاکسی برلیانس اشاره کرد و گفت: برلیانسی که برای این موضوع درنظر گرفته شده، مدل 320دنده دستی با قیمت کارخانه‌ای حدود 43میلیون تومان است اما به افرادی که متقاضی دریافت خودرو به‌صورت نقدی باشند مبلغ 20میلیون ریال تخفیف داده خواهد شد و در غیر این صورت افرادی که از تسهیلات تاکسیرانی استفاده کنند نرخ خودرو این قیمت است. ضامنی با اشاره به اینکه از آغاز ثبت‌نام تاکسی برلیانس، این طرح متقاضیان زیادی داشته است، گفت: یکی از دلایل استقبال خوب از این طرح این است که تسهیلات این خودرو نیاز به ضامن ندارد و افراد می‌توانند با ارائه چک نیز خودروی خود را دریافت کنند. همچنین در ثبت‌نام‌ها تابع زمانبندی و تفاهمی که با شرکت خودروساز منعقد کرده‌‌ایم، هستیم و انتظارمان این است که تا پایان ‌ماه جاری ثبت‌نام 100دستگاه تاکسی انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید