• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169881
+
-

گل‌زن/اولین قرارداد میلیاردی

الهام محمودی خبرنگار

بمب خبری هفته پیش در فوتبال زنان رقم دستمزد یکی از مربیان بود. انتشار خبر انتخاب مریم ایراندوست به‌عنوان سرمربی تیم سپاهان، شایعاتی را به همراه داشت. صحبت از دستمزد یک‌میلیارد تومانی است که سپاهان با ایراندوست به توافق رسیده. اگر این خبر حقیقت داشته باشد، می‌شود گفت این بیشترین پولی است که در فوتبال ایران به یک زن داده شده، رقمی که زنان حتی به آن فکر هم نکرده بودند. بیشترین پولی که فصل پیش در فوتبال به زنان داده شد، رقمی بین 600 تا 700میلیون تومان بود. در فوتسال این رقم‌ها نصف می‌شود و البته فقط به ستاره‌ها می‌رسد. زنان می‌گویند اگر مسابقات آنها پخش تلویزیونی داشته باشد، می‌توانند دستمزدهای بیشتری بگیرند.

اردوی انتخاباتی
باز هم یک تصمیم عجیب؛ خبر داده‌اند از هجدهم شهریور سوپرلیگ فوتسال زنان آغاز می‌شود ولی فدراسیون می‌خواهد از پنجم شهریور برای تیم ملی اردوی آماده‌سازی بگذارد. اینکه تیم ملی برای کدام مسابقه و کدام تورنمنت اردو دارد، مشخص نیست. در تقویم AFC تا سال۲۰۲۶ هیچ برنامه‌ای برای فوتسال زنان نیست. این تصمیم با اعتراض تیم‌های باشگاهی روبه‌رو شده است. تیم نصر فردیس بازیکنانش را در اختیار سرمربی نگذاشته و حق با آنهاست. تیم‌ها در تمرینات پیش‌فصل هستند و نمی‌خواهند لیگ را با بازیکنان مصدوم شروع کنند. برگزاری این اردوی بی‌هدف، با انتخابات فدراسیون که 8شهریور برگزار می‌شود، ارتباطی دارد؟

بی‌مهری به خاتون بم
تیم فوتبال زنان خاتون بم به‌عنوان نماینده ایران در مسابقات آزمایشی جام باشگاه‌های آسیا شرکت کرد و با قبول شکست از سوگدیانا ازبکستان در گروه غرب نتوانست به فینال صعود کند. نه‌تنها مثل همیشه این مسابقات از تلویزیون پخش نشد که سایر رسانه‌ها هم توجهی به عملکرد این تیم در این رقابت‌ها نداشتند. بعضی‌ها هم که خبر زدند اشتباه بود. یکی از این رسانه‌ها که اسم و رسمی هم برای خودش دارد، بعد از اینکه خاتون در بازی دوم باخت و نتوانست به فینال آسیا برسد، نوشته بود که خاتون از صعود به فینال غرب آسیا بازماند. جام باشگاه‌ها در منطقه غرب و شرق برگزار شد و برنده‌ها فینالیست شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید