• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169880
+
-

مدال المپیک پاریس را می‌خواهم

امیررضا معصومی به‌دنبال مدالی است که پدرش فردین معصومی آن را در ثانیه‌های آخر از دست داد

مدال المپیک پاریس را می‌خواهم

امیررضا معصومی فرزند فردین معصومی، قهرمان سال‌های نه‌چندان دور کشتی آزاد است که در مسابقات قهرمانی جوانان جهان با عملکرد فوق‌العاده توانست روی سکوی نخست قرار گیرد. معصومی در حالی به ‌عنوان قهرمانی رسید که نخستین سال حضورش در رده جوانان را تجربه می‌کرد و سال گذشته در رده نوجوانان توانسته بود عنوان قهرمانی جهان را کسب کند. او با 18سال سن تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان هم پیش رفت و تنها در مقابل امیرحسین زارع متوقف شد تا شانس حضور در مسابقات جهانی صربستان را در رده بزرگسالان از دست بدهد. با این پدیده سنگین‌وزن کشتی صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  خیلی راحت توانستی عنوان قهرمانی را در مسابقات جوانان جهان کسب کنی. از این مسابقات برایمان بگو.
خدا را شکر که توانستیم عنوان قهرمانی سال گذشته را تکرار کنیم. تیم خوبی داشتیم و همه بچه‌ها شانس مدال بودند. حالا اتفاقاتی در مسابقات افتاد که رنگ مدال‌ها تغییر کرد. مسابقات واقعا در سطح بالایی برگزار شد و جز تیم روسیه تمام مدعیان حضور داشتند. من هم با کشتی‌هایی که گرفتم توانستم مرحله به مرحله پیش بروم و در نهایت به مدال طلا برسم.

 در نخستین سال حضور در رده جوانان عملکرد خوبی داشتی. نظر خودت چیست؟
سال گذشته در مسابقات نوجوانان جهان کشتی گرفتم که توانستم عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب کنم. بعد از آن با تشخیص کادر فنی در نخستین سال حضورم در جوانان در جام تختی هم کشتی گرفتم که خدا را شکر آنجا هم عنوان قهرمانی را کسب کردم. بعد از جام تختی هم در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی مسابقه دادم که در فینال نتوانستم موفق باشم. در کل روند خوبی بود ولی به ‌نظرم می‌توانست بهتر باشد.

 در جام تختی به ‌راحتی عنوان قهرمانی را کسب کردی. در مرحله نهایی چه اتفاقی افتاد که از عملکردت راضی نبودی؟
بله. در جام تختی توانستم تمام حریفانم را شکست دهم و قهرمان شوم ولی به ‌دلیل فاصله نزدیک زمانی بین جام تختی و مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نتوانستم عملکرد خوبی در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی داشته باشم. با این حال امیدوارم در آینده شکستم را جبران کنم.

 در ویترین افتخارات فردین معصومی فقط جای مدال المپیک خالی است. فکر می‌کنی بتوانی مدال المپیک را بگیری؟
متأسفانه پدرم در ثانیه‌های پایانی مدال المپیک را از دست داد. پدرم بهترین و اصلی‌ترین مشاور ورزشی من بوده است. از زمانی که بچه بودم و همراهش من را به باشگاه می‌برد تمام حرکاتش را می‌دیدم و تکرار می‌کردم. خدا را شکر که توانستم راه پدرم را ادامه دهم و در این راه مدال المپیک را هم به کمکش می‌گیرم. هم‌اکنون دنبال مدال امیدهای جهان هستم چون این مدال را در بین مدال‌هایم کم دارم و بعد از آن برای رده بزرگسالان برنامه دارم تا به مدال جهان و المپیک برسم. برنامه‌ریزی اصلی‌ام کسب مدال المپیک پاریس2024 است.

مثل بِلال 
من خیلی از پدرم الگوبرداری کردم ولی در بین کشتی‌گیران خارجی علاقه زیادی به بلال ماخوف روس داشتم و خیلی از کارشناسان که کشتی‌ام را می‌بینند اعتقاد دارند در کشتی از او هم الهام گرفته‌ام.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید