• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
یکشنبه 6 شهریور 1401
کد مطلب : 169866
+
-

خاموش، بیرون از اینستاگرام

اولین نمایش یورگن لوکادیا در پرسپولیس چندان خوشایند نبود، هرچند هنوز برای قضاوت زود است

داستان کشدار و طولانی پرسپولیسی‌ها در مورد جذب مهاجم جدید به جایی رسید که یورگن لوکادیا، مهاجم 28ساله هلندی به‌عنوان نخستین فوروارد خارجی این تیم استخدام شد؛ بازیکنی که سابقه حضور در تیم‌های معتبر در لیگ‌های هلند، انگلستان و آلمان را داشت و همین مسئله موجی از رضایت و خرسندی را بین هواداران به‌وجود آورد. با وجود این از ابتدا هم 2نکته در مورد او گفته می‌شد؛ هشدارهایی که در هیاهوی خرید این بازیکن چندان جدی گرفته نشد. مسئله اول ناآمادگی و دوری او از فرم بازی بود و مسئله دوم، افت آمار گلزنی لوکادیا طی سال‌های اخیر. حالا اما ممکن است بعد از نخستین نمایش لوکادیا برای قرمزها، تازه این موارد برای هواداران و منتقدان جدی‌‎تر شده باشد.
پرسپولیس در حالی با یک گل آلومینیوم اراک را شکست داد که لوکادیا در ترکیب اصلی قرمزها قرار گرفته بود اما بسیار به ندرت در زمین دیده شد. اضافه وزن محسوس او، تحرک پایین این بازیکن و نیز نمایش محو او باعث شد انتقادات زودرس زیادی از وی به عمل بیاید. البته که از این داستان‌ها همیشه در فوتبال ایران داشته‌ایم و خیلی‌ها علاقه دارند به سرعت یک بازیکن جدید را قضاوت کنند، اما خب لوکادیا هم بهانه‌های لازم برای شماتت شدن را دست منتقدانش داد. او بیش از 3ماه بازی نکرده بود و عجیب اینکه به‌عنوان یک فوتبالیست حرفه‌ای، علاقه‌ای هم به کنترل وزن و حفظ آمادگی‌اش در این مدت نشان نداده است. ورژن فعلی مهاجم هلندی که در دسترس پرسپولیس قرار گرفته، برای رسیدن به فرم ایده‌آل نیاز به هفته‌ها کار دارد و شاید این برای باشگاه چندان خوشحال‌کننده نباشد.
به علاوه پرسپولیس که در خلق موقعیت مشکل دارد، دنبال مهاجمی بود که خودش فرصت بسازد و در موقعیت گل قرار بگیرد، اما لوکادیا دست‌کم در گام اول چنین بازیکنی نشان نداد. او میل به بازی در کناره‌ها دارد و مدام از دروازه فاصله می‌گیرد. این چیزی نیست که پرسپولیسی‌ها خواهانش بودند؛ حالا یا فرم بازی او در ادامه راه بهبود می‌یابد، یا جذب مهاجم جدید شرایط را عوض می‌کند. هر چه هست، در گام اول لوکادیا با آن ستاره فعال و حاضرجواب اینستاگرام فرق دارد. هر چقدر نسخه مجازی او در این چند روز سروصدا کرد، نسخه حقیقی‌اش ناامیدکننده بود!

این خبر را به اشتراک بگذارید