• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 5 شهریور 1401
کد مطلب : 169773
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/VOgG9
+
-

هیجان دوباره والیبالی

تیم ملی والیبال ایران از امشب کارش را  در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می‌کند و نخستین حریف این تیم آرژانتین خواهد بود

هیجان دوباره والیبالی

مسابقات والیبال قهرمانی جهان از امشب برای ایران آغاز می‌شود و تیم ملی در نخستین بازی خود مقابل آرژانتین قرار می‌‌گیرد. قهرمانی جهان2023 میزبان مشترک دارد؛ لهستان و اسلوونی. ایران بعد از جام واگنر در لهستان راهی اسلوونی شد و بعد از یک بازی دوستانه با تیم ملی این کشور، رقابت‌های جهانی‌اش را هم همانجا ادامه می‌دهد.
آرژانتین، مصر و هلند رقبای گروهی ایران هستند. با توجه به اینکه از هر 6گروه 2تیم مستقیم به مرحله بعد صعود می‌کنند و از بین تیم‌های سوم هم 4تیم راهی مرحله بعد می‌شوند، به‌نظر نمی‌رسد ایران کار سختی برای صعود داشته باشد. حریف اول ایران، آرژانتین است. 2تیم پیش از این 13بار مقابل هم قرار گرفته‌اند که در 8بازی ایران برنده بوده و 5بازی آرژانتین. ایران و آرژانتین سابقه بازی در مسابقات قهرمانی جهان را هم دارند. سال1998 که ایران در رده نوزدهمی قرار گرفت، آرژانتین 3 بر صفر برنده بازی بود. در مسابقات سال2014 هم ایران توانست 3 بر صفر آرژانتین را شکست بدهد. در این دوره بهترین مقام ایران هم به‌دست آمد و تیم ملی با سرمربیگری کواچ توانست در رده ششم قرار بگیرد. مصر و ایران هم تجربه 12بازی را دارند. ایران در 8بازی و مصر در 4بازی برنده میدان بوده‌اند. آنها یک‌بار در مسابقات قهرمانی جهان با هم روبه‌رو شده‌اند. سال2010 که باز هم ایران نوزدهم شده بود، مصر در بازی 3سته ایران را شکست داد. هلند و ایران هم فقط 2بار در لیگ ملت‌ها بازی کرده‌اند، یک بازی را ایران برده و یک بازی را هلند.
تیم‌ملی ایران با بهترین‌ها به اسلوونی رفته است. بعد از حضور تیم در جمع 8تیم اول لیگ ملت‌ها حالا این امیدواری وجود دارد که در مسابقات جهانی هم در کنار بازی‌های قابل‌قبول تیم بتواند حداقل نتیجه سال2014 را تکرار کند. اضافه شدن مصدومان؛ جواد معنوی‌نژاد، علی‌اصغر مجرد و جواد کریمی توان تیم را بالاتر برده است. هر چند کریمی، پاسور تیم هنوز با روزهای اوجش فاصله دارد ولی معنوی‌نژاد و مجرد در شرایطی هستند که بتوانند کمک‌حال تیم باشند. صابر کاظمی هم که در هفته اول لیگ ملت‌ها حضور ناامیدکننده‌ای داشت، توانست دوباره به شرایط ایده‌آلش بازگردد و کنار تیم باشد. حالا باید دید بهروز عطایی امشب به کدام بازیکنان بیشتر میدان می‌دهد و آنها با چه کیفیتی بازی می‌کنند.

بازی آخر؟
تیم ملی والیبال زنان ایران هم امروز مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. ایران که در جام کنفدراسیون آسیا بازی می‌کند، بعد از پیروزی مقابل کره‌جنوبی، 3شکست مقابل تیم‌های ویتنام، فیلیپین و چین داشت و به‌عنوان چهارم گروه به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. ایران در این مرحله ساعت13:30 مقابل ژاپن قرار می‌گیرد. با توجه به تفاوت 2 تیم شاید این بازی آخر ایران در این جام باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید