• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 5 شهریور 1401
کد مطلب : 169751
+
-

با مردم/فردوسیه یک سال است که بدون شهردار است

شهر فردوسیه از توابع شهرستان شهریار با گذشت یک‌سال از آغاز به‌کار شورای شهر جدید همچنان شهردار ندارد. متأسفانه اعضای شورای اسلامی شهر فردوسیه همچنان به‌دنبال گزینه مطلوب خود می‌گردند و انبوه کارهایی که نیازمند موافقت و امضای شهردار است روی زمین مانده است. از سوی دیگر اداره شهرداری با سرپرست هم باعث ایجاد تخلف می‌شود و فردی با اختیارات کمتر مدام می‌گوید من شهردار نیستم تا بتوانم آن را انجام دهم همچنین سرپرست اگر گوش به فرمان اعضای شورا نباشد اعضای شورا می‌توانند بدون نیاز به تأیید هیأت تطبیق وی را جابه‌جا کنند و از استقلال شهردار برخوردار نیست. همه این‌ها باعث شده فردوسیه معلق بماند و تبدیل به کارگاه پروژه‌های نیمه کاره شود.
ضیغمی از فردوسیه شهریار

ادارات و شرکت‌ها، نه غذا می‌دهند و نه پولش را
تا قبل از شیوع بیماری کرونا، بسیاری از ادارات به‌طور مرتب به کارکنانشان غذا می‌‌دادند. این کار هم به نفع کارمندان بود و هم اجرای بخشی از قانون کار که به موجب آن کارفرما موظف به تامین یک وعده غذای گرم است. متأسفانه با شیوع کرونا بسیاری از ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌ها نه غذا می‌دهند و نه پولش را. وقتی هم پیگیر می‌شویم بهانه می‌آورند و ظاهرا اراده‌ای هم برای از سرگیری مجدد آن وجود ندارد.
بابازاده از شاهرود

درختان بوستان جنگلی گلریز در حال خشکیدن 
مدتی است درختان بوستان جنگلی شهرک گلریز واقع در بخش آفتاب اتوبان آزادگان در اثر بی‌توجهی و کم آبی و در کل نبود رسیدگی در حال خشکیدن هستند. این بوستان به‌صورت شبانه‌روزی به روی مردم باز است و حیف است که درختان آن خشک شوند. مسئولان پاسخ دهند که چرا شرکت سیمان در مجاورت این درختان در حال احداث است و اصلا چرا باید این درختان را فدای صنعت کنند.
نجفی از تهران 

پیامک
کارتخوان ایستگاه اتوبوس ونک خراب است
حدود 40روز است که کارتخوان بلیت ایستگاه اتوبوس میدان ونک خراب است. مسئول بلیت بیکار روی صندلی نشسته و فقط به مسافران اعلام می‌کند که در هنگام پیاده شدن کارت بزنید که اکثرا نمی‌زنند. چرا دستگاه کارتخوان تعمیر یا تعویض نمی‌شود تا حق و ناحق نشود؟
نصیرمنش از تهران 

خسارت بزرگ‌ترین انجیرستان دیم جهان در استهبان پرداخت شود
وقوع سیل گسترده در شهرستان استهبان باعث خسارت‌های جبران ناپذیر به بزرگ‌ترین باغ‌های دیم انجیر دنیا شد. باغ‌هایی که جزء جاذبه‌های گردشگری شهرستان و نیز عامل رزق و روزی مردم است. کارشناسان جهادکشاورزی استهبان میزان خسارت در انجیرستان‌های خانه کت، قشم قاوی و گرده استهبان را بیش از ۶۰درصد اعلام کردند و این یعنی فلج شدن 98درصد زندگی مردم استهبان که شغلشان باغداری و تولید و صادرات انجیر است. از مسئولان خواستار پیگیری پرداخت خسارت و برنامه‌ای جهت خرید انجیر ضایعاتی ناشی از سیل اخیر از مردم وفادار، قرآنی و شهیدپرور استهبان هستیم.
کشتکار از استهبان فارس 

کوه بی‌بی شهربانو در حال از بین رفتن است
کوه بی‌بی شهربانو که 7بنای ثبت شده تاریخی در آن قرار دارد به‌دلیل استخراج از معادن در حال فرونشست است. کوه بی‌بی شهربانو به‌دلیل قرار گرفتن آستان مقدسه بی‌بی شهربانو زیارتگاه گردشگران زیادی از کشورهای مسلمان است. اما متولیان آنقدر به این مقوله بی‌توجهند که حتی زمان حضور گردشگران نیز معادن بی‌وقفه در حال کار هستند.
سلیمانی از شهرری 

پیام
آسفالت جاده‌های مشهد نیازمند مرمت است
آسفالت اغلب جاده‌ها چند سالی است مرمت و روکش نشده است و رسیدگی‌ها در حد لکه‌گیری و مرمت جزئی است. به‌کارگیری مواد بی‌کیفیت هم باعث تخریب سریع آسفالت‌های مرمتی شده است و به همین دلیل جاده‌های سنتو، ‌گلبهار و مشهد همگی پر از دست انداز و چاله شده‌اند. لطفا به فکر آسفالت‌های خراسان رضوی باشید.
میررضوی از مشهد

آنتن‌دهی رادیو در جاده‌ها نیازمند بازنگری است
آنتن دهی رادیو در جاده‌ها مدام دستخوش تغییر می‌شود و به‌گونه ای است که مثلا شبکه سراسری پیام یا آوا در هر چند ده کیلومتر تغییر موج می‌یابد، در تونل‌ها قطع می‌شود و در سرعت خش دارد. مثلا شبکه پیام به محض رسیدن به محدوده ایران خودرو در اتوبان تهران – کرج تغییر موج می‌دهد و بعد از آن دوباره در محدوده حصارک و کمالشهر نیازمند تغییر موجی دیگر است. آیا با این همه پیشرفت تکنولوژی و امکانات هنوز باید چنین مشکلاتی وجود داشته باشد؟
رفعت از تهران

مسکن ملی را در اراک ویلایی بسازند 
با توجه به‌وجود زمین خالی در قسمت شمالی شهر اراک از قبیل زمین‌های مناطق قنات، گاوخانه و راهزان چرا باید مسکن ملی به شکل آپارتمانی ساخته شود. آن هم درصورتی که خود آپارتمان‌نشینی از عوامل عدم‌رغبت خانواده‌ها به فرزندآوری است. مسئولان سازنده مسکن طرحی بدهند که در شمال شهر اراک مسکن ملی به‌صورت ویلایی ساخته شود.
فرهتی از اراک

این خبر را به اشتراک بگذارید