• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169648
+
-

فوتبال زیر خمپاره و بمب

لیگ اوکراین قرار است پس از ۲۵۵‌روز تعطیلی به‌دلیل حمله روسیه به این کشور، آغاز شود. البته هنوز حمله‌ها و بمباران تمام نشده، اما فوتبال هم قرار نیست تمام شود. تمامی رقابت‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد و درصورتی که حین بازی، حمله یا بمب‌‌افکنی از اطراف ورزشگاه عبور کند، تمامی افراد حاضر در ورزشگاه به پناهگاه‌های تعبیه شده خواهند رفت.

لالیگا بدترین لیگ
با وجود سروصدای زیاد تیم‌های رئال، بارسا و اتلتیکو، لالیگا بین لیگ‌های بزرگ اروپایی بدترین لیگ از لحاظ فنی است. این لیگ رکورد بدترین آمار از لحاظ در جریان بودن توپ را بین همتایان خود در اختیار دارد. پس از پایان هفته نخست، بازی‌های لالیگا به‌طور متوسط بیش از ۹۹‌دقیقه به طول انجامیده تا در بین ۵‌لیگ معتبر اروپایی، بیشترین زمان بازی در اختیار این رقابت‌ها باشد. با وجود این، به‌طور متوسط تنها در ۵۲‌دقیقه و ۳۱‌ثانیه از این بازی‌ها توپ در جریان است تا از این حیث بدترین آمار را در بین سایر لیگ‌های معتبر اروپایی داشته باشد. لواندوفسکی هم بعد از نخستین تجربه لالیگایی‌اش و توقف بارسا مقابل وایکانو گفته بود: «در لالیگا، تیم‌ها به دفاع همه‌جانبه رو می‌آورند و زمان زیادی از بازی با وقت‌کشی از بین می‌رود.» انگار حرف‌هایش درست بوده.

رشفورد قانون را عوض کرد
هنوز لیورپولی‌ها به گل دوم منچستریونایتد اعتراض دارند و معتقدند رشفورد در موقعیت آفساید پاس مارسیال را گرفته و توپ را به گل تبدیل کرده است. بعد از انتقادات فراوانی که در فصول قبل از متر و معیارهای کمیته داوران اتحادیه فوتبال انگلیس برای تشخیص آفساید صورت گرفت، اصلاحاتی در این معیارها اعمال شد که مطابق آنها گل رشفورد سالم بود. طبق مقررات جدید در شیوه به‌کارگیری VAR برای تشخیص آفسایدها، از آنجایی که لحظه دقیق جدا‌شدن توپ از پای بازیکن پاس‌دهنده قابل تشخیص نیست، اگر بازیکن تیم حمله‌کننده در حدی از آخرین مدافع تیم حریف جلوتر باشد که نتوان تشخیص داد آیا او در لحظه ارسال پاس در آفساید بوده یا نه، فرض بر قرار نداشتن او در آفساید گذاشته و به این ترتیب به نفع تیم حمله‌کننده قضاوت می‌شود. به این ترتیب لیگ برتر انگلیس از شر آفساید‌های میلی‌متری موسوم به «آفساید‌های ناخن شست پا» یا «آفساید‌های پیکسلی» که در میان مربیان و بازیکنان معروف هستند، خلاص شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :