• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 3 شهریور 1401
کد مطلب : 169633
+
-

در‌های لیگ باز شد

هفته سوم لیگ برتر ایران امروز با یک اتفاق تاریخی آغاز می‌شود و زنان ایرانی برای نخستین بار می‌توانند به تماشای یک مسابقه فوتبال داخلی بنشینند

پیش‌بازی
در‌های لیگ باز شد

هفته سوم از فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر امروز و فردا برگزار می‌شود و مهم‌ترین اتفاق این هفته را می‌توان حضور زنان تماشاگر در بازی استقلال و مس دانست که برای نخستین‌بار در یک بازی داخلی از فوتبال مردان ایران رخ می‌دهد. بعد از فشارهایی که از جانب فیفا به فوتبال ایران وارد شد و عدم‌حضور تماشاگر در نخستین هفته فصل جدید، بالاخره ماجرای حضور زنان به اینجا رسید که فعلا ورزشگاه آزادی به‌عنوان نخستین ورزشگاه ایران در بازی‌های لیگ برتر پذیرای حضور زنان تماشاگر باشد تا در آینده این امکان در سایر ورزشگاه‌های کشور نیز مهیا شود. البته حضور زنان در ورزشگاه‌ آزادی فعلا به‌شکل محدود خواهد بود و در بازی امروز استقلال و مس قرار است 500نفر از زنان برای طرفداری از تیم خودشان وارد ورزشگاه شوند. این اتفاق قبلا در بازی تیم ملی و همچنین در فینال لیگ قهرمانان آسیا رخ داده بود اما حضور زنان در یک بازی از لیگ برتر برای نخستین‌بار است که رخ می‌دهد. 
روز گذشته فروش بلیت به زنان تماشاگر فقط دقایق کوتاهی در سایت مربوط به بلیت‌فروشی جریان داشت و در این زمان کوتاه، تعداد اندکی از هواداران توانستند برای تماشای بازی استقلال بلیت تهیه کنند. باید دید حضور این هواداران با چه واکنش‌هایی همراه خواهد بود و اتفاقاتی که در بازی امروز رخ می‌دهد چه تأثیری روی حضور زنان در بازی‌های آینده لیگ برتر خواهد داشت.
استقلال از ساعت19 امروز در حالی میزبان مس خواهد بود که حریف کرمانی با 5گل زده در 2بازی ابتدایی، فعلا عنوان بهترین خط حمله لیگ را از آن خود کرده است. مس کرمان در بدو ورودش به لیگ برتر در حالی 5گل زده که تیم‌های مدعی پرسپولیس و فولاد هنوز هیچ گلی نزده‌اند. کرمانی‌ها با خط حمله موفق خودشان به مصاف تیم ساپینتو می‌روند که در 2هفته اول به اندازه 13هفته فصل گذشته گل خورده و هیچ نشانه‌ای از خط دفاعی قدرتمند تیم مجیدی در آن دیده نمی‌شود. البته بازی امروز بیش از آنکه تقابل خط حمله مس و خط دفاعی استقلال باشد، در سمت دیگر میدان جریان خواهد داشت. جایی که خط حمله استقلال با ستاره‌های پرتعداد و گران‌قیمت خودش برای بازکردن دروازه حریف تلاش خواهد کرد و مس هم احتمالا بازی بسته‌ای مقابل آبی‌پوشان میزبان به نمایش خواهد گذاشت. ساپینتو قرار است با استفاده از بازی‌های آسان این هفته‌ها، باخت به سپاهان را جبران کرده و تیمش را در مسیر پیروزی قرار دهد. اما از میان حریفان آسان استقلال در این هفته‌ها احتمالا مس کرمان سخت‌ترین روز را برای آبی‌ها خواهد ساخت.

  لوکادیا در قتلگاه پرسپولیس
پرسپولیس که 2هفته اول را در حسرت گلزنی و پیروزی سپری کرده، در هفته سوم به شهری می‌رود که در این 2سال کابوس سرخپوشان بوده است. 2بازی اخیر آلومینیوم و پرسپولیس در اراک با برتری آلومینیوم تمام‌شده و حتی آخرین بازی 2تیم در ورزشگاه آزادی هم با شکست پرسپولیس و حذف این تیم از جام‌حذفی به پایان رسیده است. آلومینیوم با هدایت مهدی رحمتی و با کسب 3امتیاز از 2بازی ابتدایی در حالی از پرسپولیس میزبانی می‌کند که مهدی رحمتی در آخرین رویارویی، یحیی گل‌محمدی را 3 بر 2 شکست داده است. پرسپولیس امسال کلی بازیکن گل‌ساز دارد اما تا این لحظه در این تیم خبری از بازیکن گلزن نبوده است. هواداران این تیم به حضور لوکادیا و شکسته‌شدن طلسم گلزنی توسط این مهاجم هلندی خیلی امیدوارند. اگر این اتفاق در بازی اراک هم رخ ندهد آن‌وقت باید کم‌کم بر بحرانی‌شدن وضعیت پرسپولیس در هفته‌های ابتدایی لیگ جدید صحه گذاشت.

  مورایس به زمین سفت رسید
سپاهان صدرنشین که در 2هفته ابتدایی با هدایت مورایس 6امتیاز کامل را گرفته، این هفته یک چالش سخت و حساس در شهر سیرجان خواهد داشت. بازی با گل‌گهر همان مسابقه‌ای است که می‌تواند عیار ژوزه مورایس را بهتر و کامل‌تر از قبل مشخص کند. گل‌گهر طی 22بازی اخیرش در لیگ برتر فقط یک‌بار شکست خورده و بردن این تیم آنقدر سخت است که اگر سپاهان موفق به این کار شود یک گام بزرگ در راه تثبیت صدرنشینی برخواهد داشت. تیم قلعه‌نویی آخرین‌بار در هفته دهم فصل گذشته در سیرجان مغلوب شده و حریف برنده هم فولاد خوزستان بوده است. بعد از آن مسابقه، گل‌گهر فقط یک‌بار شکست خورده و آن یک باخت هم با پنالتی دقایق پایانی در زمین استقلال تهران رخ داده است. بازی فردای گل‌گهر و سپاهان رأس ساعت21:30 در سیرجان آغاز می‌شود. همزمان با این مسابقه، یک بازی بزرگ دیگر هم در اهواز برگزار می‌شود و 2تیم فولاد و تراکتور به مصاف یکدیگر خواهند رفت. فولاد و تراکتور از تیم‌های بزرگ و مدعی لیگ هستند اما در 2هفته اول مجموعا یک گل زده و 3امتیاز دارند!

این خبر را به اشتراک بگذارید