• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
چهار شنبه 2 شهریور 1401
کد مطلب : 169529
+
-

رویدادهای نمایشگاهی مدیریت شود

نگاه
رویدادهای نمایشگاهی مدیریت شود

سردار محمدحسین رحیمی*

 نمایشگاه بین‌المللی تهران برنامه دائمی دارد و سال گذشته به دلیل عدم هماهنگی و رعایت خیلی از مسائل در مقطعی جلوی فعالیت این نمایشگاه را گرفتیم. پس از آن جلساتی با شهرداری تهران داشتیم و 2 بحث را پیگیری کردیم. اول قرار شد در برنامه‌ای یک ساله، رویدادهای نمایشگاه بین‌المللی به مجموعه شهر آفتاب منتقل شود تا نمایشگاه‌های پُرمخاطب دیگر در این محل برگزار نشود. دوم اینکه نمایشگاه‌های پُرمخاطب را مکان دیگری برگزار کنند و اگر این امکان وجود نداشت، ساعت فعالیت چنین نمایشگاه‌هایی محدود شود. در واقع امکان تعطیلی کامل نمایشگاه که وجود ندارد؛ زیرا بسیاری از صادرات و واردات و توسعه تجارت ایران به برگزاری همین نمایشگاه‌ها بستگی دارد. در نهایت قرار شد پلیس راهور با مجموعه شهرداری تهران هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و ساعات برگزاری نمایشگاه‌های پُرمخاطب طوری تنظیم شود که اثرات تخریبی حداقلی را برای ترافیک این محدوده داشته باشد. طی این هماهنگی‌ها نمایشگاه‌های متعددی در خیابان سئول برگزار می‌شود. با وجود این، باید در تنظیم رویدادهای مدیریت بهتری صورت گیرد تا نمایشگاه‌ها باهم تداخل نداشته باشند. همچنین باید مدنظر قرار گیرد که اگر رویدادی نمایشگاهی پُرمخاطب بود، روزانه حداکثر تا ساعت 3 بعدازظهر فعالیت کند.
طی هفته گذشته با برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان که نمایشگاه پُرمخاطبی بود و به همین دلیل، از ساعت 3 بعدازظهر دیگر اجازه ورود به مراجعه‌کننده‌ها را ندادیم. به ویژه آنکه پارکینگ نمایشگاه هم ظرفیت پذیرش خودروهای مراجعه‌کننده‌ها را نداشت و اگر تا ساعت 5 و 6 عصر ادامه داشت، قطعا با در نظر گرفتن محدوده ترافیکی همه چیز مختل می‌شد.
2 نمایشگاه خودرو قرار است در روزهای آینده برگزار شود و مطمئنا محدودیت ساعتی برای این نمایشگاه‌ها در نظر گرفته می‌شود. البته برخی از نمایشگاه تقریبا همزمان برگزار می‌شود که این مسئله هم ترافیک را افزایش می‌دهد. بنابراین، مذاکراتی صورت گرفته تا برنامه نمایشگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که به خصوص برپایی نمایشگاه‌های پُرمخاطب همزمان نباشد.
در سال‌های گذشته زمانی که شهرآفتاب افتتاح شد، به این مجموعه رسیدگی نشده و رها شد؛ طوری که بخش زیادی از زیرساخت‌های آن آسیب دید. اکنون شهرآفتاب آمادگی برگزاری نمایشگاه‌های پُرمخاطب را ندارد و نمایشگاه‌های کوچک درحال حاضر در این مجموعه برگزار می‌شود. البته نمایشگاه خودرو چندی پیش در شهرآفتاب برگزار شد.
دوستان ما در شهرداری تهران و وزارت صمت با هم همکاری می‌کنند تا بتوانند نمایشگاه‌های مناسبی را در شهر آفتاب برگزار کنند؛ مانند برگزاری چندین دوره نمایشگاه کتاب و نمایشگاه خودرو که نشان می‌دهد این مجموعه توسعه پیدا خواهد کرد. در واقع این موضوع جزو برنامه‌هاست و سال گذشته نیز پلیس راهور با مسئولان نمایشگاه‌های بین‌المللی به همین نتیجه دست یافتیم. چنانکه نمایشگاه‌هایی که امکان‌پذیر است، در شهر آفتاب برگزار کنند.
*رئیس پلیس راهور

این خبر را به اشتراک بگذارید