• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 1 شهریور 1401
کد مطلب : 169381
+
-

آماربازی

بهترین بازیکن 2هفته اول لیگ برتر از نگاه سایت متریکا محمد قاسمی‌نژاد است. قاسمی‌نژاد امسال در مس کرمان بازی می‌‌کند و جالب این است که در 2هفته اول فقط در یک بازی و آن هم به‌مدت 62دقیقه در زمین بوده است. اما از آنجا که معیار متریکا برای ورود بازیکنان به جدول، حضور در یک‌سوم زمان بازی‌ها‌ست، قاسمی‌نژاد با حضور در 62دقیقه از 180دقیقه به‌شکل ناپلئونی این شرط را احراز کرده است. این بازیکن در همان زمان کوتاه با یک پاس گل و کسب یک پنالتی به نمره 7.79 رسیده و حالا صدرنشین جدول بازیکن‌ها‌ست؛ جدولی که البته در هفته‌های آتی تغییرات زیادی خواهد داشت و به مرور می‌توان نام ستاره‌های صاحب‌نام لیگ را در رتبه‌های بالای آن دید.

محمد قاسمی‌نژاد در صدر جدول بازیکن‌های لیگ، یک شریک هم‌امتیاز هم دارد. امیرحسین کریمی از نفت مسجدسلیمان همان بازیکنی است که در هفته اول با کسب نمره‌8.30 از متریکا بهترین بازیکن هفته شد و نمره‌اش بالاترین نمره‌‌ای بوده که در 2هفته گذشته ثبت شده است. کریمی البته در هفته دوم نمره خوبی نگرفت اما میانگین نمراتش دقیقا به اندازه قاسمی‌نژاد است و با اختلافی ناچیز نسبت به او در رتبه دوم قرار دارد. البته طبق فرمول‌های متریکا در ابتدای فصل 0.2 از نمرات بازیکنان کسر می‌شود که این نمره در طول فصل و بسته به دقایق حضور بازیکنان به‌حساب آنها برمی‌گردد. بنابراین 2نفر اول جدول هم‌اکنون نمره 7.59 را دارند.

از بین تیم‌های مدعی لیگ و بازیکنان سرشناس آنها، فعلا بازیکنی که بالاترین رتبه را در جدول بازیکن‌ها دارد، یاسین سلمانی از سپاهان است. یاسین در هر دو هفته گل زده و نمرات خوبی گرفته تا با میانگین 7.46 در رتبه چهارم جدول قرار بگیرد. 2هم‌تیمی سلمانی یعنی محمدرضا حسینی و ریگی هم پشت سر او در رتبه‌های پنجم و هفتم هستند. بالاترین استقلالی حاضر در این جدول عارف غلامی است که با نمره 7.04 در رتبه نوزدهم قرار دارد. البته مهدی قائدی نمره خوبی گرفته اما چون دقایق بازی‌اش به 60 نرسیده، فعلا در جدول حضور ندارد. موفق‌ترین بازیکنان پرسپولیس هم میلاد سرلک و دانیال اسماعیلی‌فر هستند که با معدل 6.96 و 6.95 در رتبه‌های 31 و 32 جدول هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید