• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169274
+
-

با مردم/جاده دهبوره در نهاوند، نیازمند ایمن‌سازی‌ و علائم است

جاده 5کیلومتری روستای گردشگری دهبوره در شهرستان نهاوند بسیار کم عرض و غیرایمن است. این جاده نه خط‌کشی و علائم رانندگی کافی دارد و نه از پلیس و دوربین برای کنترل سرعت در آن خبری است. از سوی دیگر برخی کشاورزان بخشی از حریم جاده را کشت کرده‌اند و حریم مشخصی برای جاده تعیین نشده است. تیرهای چراغ برق هم در مسیر ناکافی‌است و اصلا نوری وجود ندارد. نتیجه این وضع تصادفات مکرر مرگبار در این روستاست که آخرین آن 28مرداد‌ماه رخ داد و یک جوان دیگر از دست رفت. تقاضا می‌شود به ایمن‌سازی‌ و کمبودهای جاده توجه شود تا هم مسافران و گردشگران و هم اهالی و کشاورزان که مدام از این جاده تردد دارند در امنیت باشند.
کیارش مرادبیگی از نهاوند

خودروهای داخلی اگر باکیفیت شوند از واردات بهتر است
با همه کاستی‌هایی که خودروهایی نظیر پراید و پژو دارند قیمت آن همچنان افزایشی است و واردات راه کنترل قیمت این محصولات وطنی نیست. بهتر است دولت‌ها با نظارت بیشتر در تولید و بالابردن کیفیت و کمیت از نظر قطعاتی که از خودروها در این اواخر حذف شده بود و رفع نواقص مطرح شده به‌دنبال پایین آوردن قیمت قبل از گرانی آنها و درحدود قیمت 2سال قبل باشند که در این صورت این محصولات می‌تواند جایگزینی خوب و جوابگوی نیاز بسیاری از مردم ایران باشد؛ بنابراین بهتر است نسبت به تولید مجدد این خودروی کم‌هزینه با رعایت موازین استانداردهای بین‌المللی و فنی لازم و با قیمت آنالیز شده و مناسب اقدام شود.
مسعودی از تهران 

پیامک
کابل تلفن روستای تقرتپه همچنان قطع است
کابل تلفن روستای تقرتپه از توابع گرگان از زمین‌های کشاورزی عبور کرده و با توجه به اینکه در عمق کمی از خاک قرار دارد، هرساله در فصل کشاورزی این کابل دچار مشکلات جدی می‌شود. کابل مذکور با وجود پارگی مکرر و خدشه‌های جدی، نه تعویض می‌شود و نه مکان بهتری برای آن درنظر می‌گیرند. امسال نیز با فصل کشاورزی، کابل تلفن دچار پارگی شده و تلفن و اینترنت روستا به بهانه‌ نبودن متخصص و مسئول فنی، قطع شد و با گذشت نزدیک به 2ماه، هیچ اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته است. مسئولان چندین بار وعده داده و عمل نکرده‌اند و اینترنت روستا همچنان قطع است. چه‌کسی پاسخگوی مشکلات پیش آمده در برنامه‌های درسی دانش‌آموزان، دانشجویان و اهالی روستاست که این روزها به اجبار برای کارهای بانکی و پرداخت قبض و... مدام با اینترنت سر و کار دارند.
روستا از تقرتپه گرگان

پل عابر ایستگاه بهشت مادران در رسالت نیازمند ایمن‌سازی‌ است
پل عابر پیاده ایستگاه بهشت مادران که باید به‌دلیل حضور مادران باردار یا دارای فرزند خردسال در پارک مادران پل مکانیزه داشته باشد نه‌تنها چنین امکانی ندارد بلکه پل عابر فلزی آن هم به اندازه کافی ایمن نیست و روکش پله‌ها و پاگرد این پل تماما کنده شده و با نم بارانی پل لغزنده می‌شود. جا دارد قبل از پاییز و فصل سرد سال نسبت به ایمن‌سازی‌ این پل خطرناک اقدام شود.
نصیری از تهران 

فروش عمومی شمشیر و چاقو ممنوع شود
آیا فروش عمومی و آزاد شمشیر، چاقو(حتی مخصوص خط انداختن رو بدن)، گرز، انواع قمه آن هم با کاربرد جنگی خود عامل تشویق‌کننده برای وقوع خشونت و جرم نیست؟ در خروجی زنجان به تهران در محدوده عوارضی همه مغازه‌ها چنین ادواتی را می‌فروشند و هیچ نظارتی هم بر آنها نمی‌شود.
محمدنظری از زنجان 

پیام
تحصیل در مدارس دولتی تاکستان هم رایگان نیست
درحالی‌که گویا مد شده اغلب والدین فرزندان خود را به مدارس غیرانتفاعی بفرستند، ‌مدارس دولتی هم چیزی از بابت ایجاد هزینه کم نمی‌گذارند. هم‌اکنون، از دانش‌آموزان دوره پیش‌دبستانی معمولا هزینه‌های بسیار بالایی دریافت می‌شود و تنها برخی مراکز دولتی که البته در دسترس تمام افراد جامعه نیز نیستند هزینه‌های کمتری دریافت می‌کنند ولی تحصیل در این مدارس نیز رایگان نیست و در دوره‌های ابتدایی و دوره‌های دوگانه متوسطه نیز بسته به اینکه در مدارسی با عناوین دولتی معمولی، هیأت امنایی، استعدادهای درخشان و مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنید هزینه‌هایی به خانواده‌ها تحمیل می‌شود که خلاف قانون اساسی و مقررات کشور است و جا دارد مسئولان جلوی ادامه روند کنونی پولی شدن  مدارس را بگیرند.
ذاکرحسینی از تاکستان

راه‌های دسترسی به دریا برای معلولان هموار شود
اخیرا در راستای جلوگیری از ورود خودروها به ساحل با ایجاد خاکریز و مانع، جلوی ورود خودروها به نزدیکی دریا را می‌گیرند که به‌نظر می‌رسد کاری درست باشد. اما نباید راهی برای معلولان و توان‌یابان درنظر بگیرند که این قشر حداقل با ویلچر بتوانند از آن به دریا برسند؟
افخمی از چمخاله

تقدیر
تقدیر از شهرداری منطقه 12
به‌عنوان شهروندی که محل کارم در منطقه 12است جا دارد از شهرداری منطقه 12برای ایمن‌سازی‌ اطراف حفاری‌های عمرانی در منطقه تشکر کنم. کمتر دیده‌ام چنین ایمن‌سازی‌ برای حفاظت از جان مردم و اموال آنها در یک عملیات عمرانی لحاظ شود.
امین از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید