• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 31 مرداد 1401
کد مطلب : 169264
+
-

2تصادف عجیب در ترکیه جان 35 نفر را گرفت

قتل‌عام در تصادف دوم

خارجی
قتل‌عام در تصادف دوم

در جریان 2تصادف عجیب و مشابه در 2استان مختلف ترکیه دست‌کم 35نفر جانشان را از دست دادند و عده زیادی مجروح شدند. همه قربانیان افرادی بودند که در محل تصادف نخست جمع شده و در حال امدادرسانی بودند تا اینکه تصادف دوم رخ داد و فاجعه آفرید.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های ترکیه، نخستین تصادف مرگبار حدود ساعت 10:45 شنبه به وقت محلی در استان غازی عینتاب ترکیه رخ داد. حدود 15دقیقه پیش از آن در یکی از بزرگراه‌های غازی عینتاب، خودرویی از کنترل راننده خارج شد و پس از برخورد با موانع در کنار بزرگراه واژگون شد. به‌دنبال این حادثه، تیم‌های اورژانس و آتش‌نشانی راهی محل تصادف شدند و همزمان خودروی یکی از خبرگزاری‌های ترکیه که در حال عبور از بزرگراه بود نیز رسید و خبرنگارانی که داخل خودرو بودند برای کمک‌رسانی به مجروحان تصادف از ماشین پیاده شدند. جمعیت زیادی در محل تصادف جمع شده بودند و امدادگران در حال کمک به افرادی بودند که در خودروی واژگون‌شده گیر افتاده بودند که ناگهان حادثه‌ای هولناک رخ داد. اتوبوسی که حامل مسافران از استانبول به دیاربکر بود، هنگام عبور از آن حوالی ناگهان از مسیر خارج و واژگون شد. اتوبوس واژگون‌شده که سرعت بالایی داشت به سمت جمعیتی که در حال امدادرسانی در صحنه تصادف اول بودند رفت و حادثه هولناکی را رقم زد. بر اثر برخورد اتوبوس واژگون‌شده با جمعیت، 15نفر ازجمله 2خبرنگار، 3آتش‌نشان و 3نفر از امدادگران اورژانس جانشان را از دست دادند و 31نفر مجروح شدند. پس از این حادثه راننده اتوبوس که مجروح شده بود بازداشت شد و در جریان تحقیقات گفت: زمانی که در حال عبور از بزرگراه بودم با دیدن جمعیتی که کنار بزرگراه بودند، خواستم تغییر مسیر بدهم که ناگهان اتوبوس واژگون شد و بعد از آن دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد. به‌دنبال این حادثه اخباری مبنی بر اینکه ریخته‌شدن مایعاتی در بزرگراه باعث لیزخوردن و واژگون شدن اتوبوس شده است منتشر شد که به‌گفته دادستانی این ادعا در حال بررسی است اما تاکنون مدرکی در این راستا به‌دست نیامده است. یکی از شاهدان این تصادف به خبرنگاران گفت: وقتی تصادف اول رخ داد برای کمک ایستادیم. خودرویی واژگون شده بود و نزدیک به یک ساعت برای بیرون آوردن مجروحان تلاش کردیم. داشتیم مجروحان را به آمبولانس منتقل می‌کردیم که یک لحظه سرم را بلند کردم و دیدم اتوبوسی واژگون شده و به طرف جمعیت می‌آید. فریاد زدم فرار کنید و یادم نمی‌آید بعدش چه اتفاقی افتاد.

تصادف دوم 
دومین تصادف مشابه در استان ماردین رخ داد. ابتدا در جریان یک تصادف زنجیره‌ای، 3خودروی سواری در یکی از بزرگراه‌های این استان برخورد کردند که به‌دنبال این تصادف تیم‌های امدادی و مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند. زمانی که تیم‌های امدادی در حال امدادرسانی به مجروحان این تصادف بودند ناگهان راننده کامیونی که در حال عبور از آنجا بود، با دیدن جمعیتی که کنار بزرگراه جمع شده بودند کنترل کامیون را از دست داد و نتوانست آن را متوقف کند. کامیون به سمت جمعیت تغییر مسیر داد و در حادثه‌ای هولناک با عده‌ زیادی ازجمله افسران پلیس که در آنجا جمع شده بودند برخورد کرد. در این حادثه دست‌کم 20نفر ازجمله یک مأمور پلیس جانشان را از دست دادند و 30نفر نیز مجروح شدند که حال 6نفر از آنها وخیم گزارش شده است. به‌دنبال این دو تصادف هولناک، فیلم‌هایی از صحنه هر دو حادثه در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های ترکیه منتشر شد که صحنه ورود اتوبوس و کامیون به میان جمعیت و فرار مردم و امدادگران برای نجات جانشان را نشان می‌دهد. به‌گفته وزیر دادگستری ترکیه، دادستان‌ها تحقیقات درباره هر دو تصادف مرگبار را آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید