• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169199
+
-

درختان مایع در اصفهان

میز خبر
درختان مایع در اصفهان

مراحل اجرایی نصب 3دستگاه درخت مایع اصفهان در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: درخت مایع که در مقابل یکی از شهرداری‌های بلگراد، پایتخت صربستان قرار گرفته است، راه‌حل بیوتکنولوژیکی جدید برای تصفیه هوا و کاهش انتشار دی اکسید کربن در مناطق شهری محسوب می‌شود.
امیر رضایی با بیان اینکه طرح درخت مایع به ‌عنوان یکی از ۱۱راه‌حل نوآورانه و هوشمند در پروژه‌های توسعه شهری سازمان ملل شناخته شده است، اضافه کرد: تکنولوژی این درخت شبیه‌سازی شده از تکنولوژی فتوبیوراکتور‌ها و دارای ساختار ساده‌تر است که اساس و هدف ایجاد آن تصفیه هوا بوده است و مباحث تجاری تولید جلبک مطرح نخواهد بود.
رضایی تصریح کرد: در فناوری درخت مایع از ریزجلبک‌ها استفاده می‌شود و ریزجلبک‌ها به‌دلیل سرعت بالای فتوسنتز، باعث حذف سریع دی‌اکسیدکربن و تولید اکسیژن بسیار می‌شود.
او با بیان اینکه از زیست توده درخت مایع می‌توان برای تولید سوخت، کود زیستی، پروتئین و دیگر موارد استفاده کرد، تأکید می‌کند: این گونه گیاهی قابلیت استفاده به‌عنوان مبلمان شهری، محل درج تبلیغات شهروندی و المان فضاسازی داخل مراکز اداری را دارد و امکان نصب پنل خورشیدی روی آن جهت نورپردازی و ایستگاه شارژ تلفن همراه نیز وجود دارد.
رئیس اداره فنی و اجرایی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان افزود: هدف از ایجاد این ساختار جدید با عنوان درخت مایع، جایگزینی درختکاری‌ها و پارک‌های شهری نیست، بلکه استفاده از این سیستم در محل‌هایی است که به‌رغم بار ترافیکی و آلودگی بالا، امکان کاشت درخت یا توسعه فضای سبز وجود ندارد.
او با بیان اینکه هم‌اکنون مراحل اجرایی نصب 3دستگاه درخت مایع در شهر اصفهان در حال انجام است، می‌گوید: درخت مایع، راه‌حلی مبتکرانه برای کاهش آلودگی هواست.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید