• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 30 مرداد 1401
کد مطلب : 169179
+
-

هیچ نقطه امنی برای صهیونیست‌ها وجود ندارد

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز، قدرت زمینی در فلسطین و در لبنان، قدرتی است که می‌تواند در یک نبرد زمینی، معادله بقا و ممات را کاملا در کنترل بگیرد. حزب‌الله لبنان با تکیه بر تجربیات، اعتماد به نفس، آموخته‌ها، دانش‌ها، مهارت‌ها، تجهیزات و تکنیک‌هایی که از نبرد در سوریه علیه تکفیری‌ها به‌دست آورده است، می‌تواند یک جنگ زمینی کامل را با پیروزی هدایت کند. به‌اضافه اینکه فلسطینی‌ها هم، امروز برای نبرد زمینی آمادگی دارند؛ این در حالی است که نقطه آسیب اصلی اسرائیل در نبرد زمینی است.
وی گفت: صهیونیست‌ها وقتی طرف مقابلشان قوی باشد، بسیار ضعیف‌ هستند و اگر طرف مقابل ضعیف باشد، مهیب به‌نظر می‌رسند. وقتی بخواهند با ارتش‌های کلاسیک از جنس خودشان مقابله کنند، قوی هستند، اما وقتی در مقابل گروه‌های جهادی قرار می‌گیرند، متزلزل می‌شوند. من در ملاقاتی که با زیاد النخاله داشتم، به ایشان هم عرض کردم که این صهیونیست‌ها ضعف‌هایی ذاتی دارند. وقتی شما قدرت می‌گیرید، این ضعف‌ها بیشتر خودشان را نشان می‌دهند. اگر طرف مقابلشان ضعیف باشد، آن ضعف‌ها هم خودش را نشان نمی‌دهد و قوت‌ها بیشتر دیده می‌شود.
سلامی تأکید کرد: راهبرد مقاومت این بود که رژیم صهیونیستی را درون همین راهبرد خودش خفه کند؛ یعنی به آنها ثابت کند که حتی توانایی ادامه نبرد در برابر یک گروه از مقاومت را هم ندارند. امروز جوانان جهادی کرانه و قدس همه برای احیای جهاد زنده شده‌اند. این اتفاق هم، قطعا در آینده نه چندان دور، صورت خواهد گرفت. سرعتش هم نسبت به گذشته زیاد است. یک باور قوی است که اسرائیل رو به زوال است و شیب افت قدرتش نسبت به زمان هم، تند شده است. باور فلسطینی‌ها این است که می‌توانند در آینده نزدیک، صاحبان سرزمینشان شوند.
وی درباره واکنش‌ها به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه زیاد النخاله نیز گفت: فرماندهی معظم کل قوا فرمودند تا آخر کنار شما هستیم. این برای فلسطین، یک نقطه اتکا و استوانه عظیمی از قدرت است. واقعا، رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌خاطر تجربیات بسیار منحصربه‌فرد و طولانی که در این میدان‌های سخت دارند، به واقعیت‌ها مسلطند و نگاه عمیق و نافذی به اتفاقات و پیامدها و ماورای اتفاقات، یعنی از جهت عمق بازتاب‌ها و پژواک‌های یک مسئله و تأثیراتش دارند. اگر به پیام، دقت کنید، سرشار از امید و اعتقاد به نصرت‌های خداوند برای فلسطینی‌هاست. سرشار از توصیه وحدت و همدلی میان همه جریانات فلسطینی است و یک امید قوی به آینده در این پیام موج می‌زند. این نور امید در دل فلسطینی‌ها جوانه می‌زند و آنها را برای آینده‌های بهتر مهیا می‌کند. بسیار مسرت‌بخش و حرکت‌آفرین بود. یک پیام مفهومی، حماسی و اعتقادی مهم، برای امتداد دادن به یک حرکت الهی و گسترش روح و روحیه جهاد. / سایت رهبر انقلاب

این خبر را به اشتراک بگذارید