• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169075
+
-

تهیه طرح مطالعاتی بافت تاریخی میبد

سمیه گلابگیریان _  خبرنگار

شهردار میبد با بیان اینکه 1300هکتار از مساحت 3200هکتاری شهری میبد، بافت تاریخی و باغ‌های قدیمی است که ساختار شهری میبد را تشکیل داده،‌گفت: بیش از 800هکتار از بافت سنتی میبد، بافت تاریخی به هم پیوسته و مابقی باغ‌هایی است که از قدیم بین محلات وجود داشته است.
 مجید بهارستانی در گفت‌وگو با همشهری افزود: وسعت بافت تاریخی میبد حتی بیشتر از بافت تاریخی ثبت شده شهر یزد و تمرکز شهرداری برای خدمات‌رسانی به این بافت با تخصیص اعتبار مناسب و با موافقت شورای شهر است.
وی از تصویب 23میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه شهرداری به بافت تاریخی خبر داد و گفت: طرح مطالعاتی بافت تاریخی میبد در دست تهیه است تا مدیریت شهری در این منطقه به بهترین شکل انجام شود.
به‌گفته بهارستانی، شهر میبد علاوه بر بافت تاریخی به‌هم‌پیوسته دارای تک بناهای ارزشمندی همچون نارین قطعه و مجموعه شاهد عباسی شامل چاپارخانه، یخچال خشتی، کاروانسرا و آب انبار است که یکی از جاذبه‌های اصلی شهر محسوب می‌شوند. 
وی همچنین میبد را شهر آسیاب‌های آبی معرفی کرد و افزود: این شهر بیش از 20آسیاب آبی دارد که تعدادی از آنها احیا شده و آماده بازدید است و احیای مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید