• پنج شنبه 11 بهمن 1403
  • الْخَمِيس 30 رجب 1446
  • 2025 Jan 30
شنبه 29 مرداد 1401
کد مطلب : 169036
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/31BEA
+
-

جذابیت‌های تدوین «پیتوک»

تدوینگر فیلم سینمایی «پیتوک» گفت: بسیاری از سکانس‌های این فیلم از زوایای مختلف فیلمبرداری شده است و می‌شد چندین بار سکانس‌ها را مونتاژ کرد و این چالش من برای تدوین بود.کاوه ایمانی، تدوینگر فیلم سینمایی «پیتوک» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به اینکه این اثر نخستین همکاری‌اش با سیدمجید صالحی بوده است، گفت: بهرام دهقانی از بهترین تدوینگران ایران که من از سال ۷۵ دستیار ایشان در ۱۰ فیلم بودم، قرارداد مونتاژ پیتوک را بسته بود و یک روز مانده به کلید خوردن پروژه انصراف داد. آن زمان بود که بنده با مجری طرح کار یعنی علی مردانی برای تدوین پروژه قرارداد بستم.وی درباره همکاری با سیدمجید صالحی بیان کرد: آن زمان که این پروژه به من پیشنهاد شد، همزمان پیشنهاد تدوین یک فیلم دیگر را هم داشتم که نپذیرفتم چراکه به‌نظرم رسید، این فیلم خوبی‌ست و باید وقت زیادی برای آن بگذارم. کارگردان بسیار در این پروژه به من اطمینان کرد و شاید باور نکنید که ما در کل مرحله تدوین تنها 3 ساعت با هم جلسه داشتیم، یعنی هیچ وقت ما درباره جزئیات صحبت نکردیم بلکه درباره کلیت چیزی که قرار بود ارائه دهیم، صحبت کردیم.تدوینگر فیلم سینمایی پیتوک ادامه داد: نظرات ما به لحاظ زیبایی‌شناسی بسیار به هم نزدیک بود و به سلیقه یکدیگر آگاه بودیم که منجر به یک همکاری خوب، دقیق و خاطره‌انگیز شد و اگر پیشنهاد همکاری مجدد از سوی او داشته باشم با کمال میل آن را می‌پذیرم. درست است که پیتوک نخستین فیلم سینمایی‌ سیدمجید صالحی محسوب می‌شود اما بسیار به بازی بازیگران، دکوپاژ، میزانسن، ریتم در سکانس مسلط است چراکه سال‌ها دستیار کارگردانان مهمی چون مسعود کیمیایی و چند نفر دیگر بوده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید