• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 مرداد 1401
کد مطلب : 168945
+
-

با مردم/اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص استفاده از طرح ترافیک ناقص است

از ابتدای سال‌جاری با معرفی سازمان بهزیستی از سهمیه معلولان برای تردد در طرح ترافیک استفاده می‌کردم. اول خردادماه سهمیه من قطع شد و به‌علت هک شدن سایت «تهران من» یک‌ماه با تأخیر متوجه حذف سهمیه‌ام شدم. با پیگیری‌های مکرر متوجه شدم دلیل این قطع سهمیه نپرداختن عوارض خودرو در سال 1401بوده است که هیچ اطلاع‌رسانی در این مورد نشده بود. در تیر‌ماه بیش از یک میلیون تومان بدهی ورود به طرح برای من ثبت شده که به‌علت بی‌اطلاع بودن از قطع سهمیه‌ام بوده است و بابت هر روز 98هزار تومان بدهی به حسابم زده‌اند که پس از پیگیری متوجه شدم به‌علت عدم‌رزرو طرح روزانه بوده است! سؤال اینجاست که چرا از قبل اطلاع‌رسانی درستی درخصوص این مسائل صورت نمی‌گیرد، چرا اعلام نمی‌کنند که استفاده از سهمیه منوط به پرداخت عوارض است و درصورت قطع سهمیه چرا اطلاع‌رسانی نشده که از تردد در طرح پرهیز نماییم. 
شهروند تهرانی

تنگک بوشهر نیازمند مدارس متوسطه است
محله‌های تنگک اول و دوم و سوم بوشهر با وجود قدمت بالا و جمعیت چند هزار نفری فاقد مدارس متوسطه هستند. این موضوع به‌ویژه برای دختران که باید مسافت نسبتاً بالا را طی کنند و به دبیرستان‌های مرکز شهر بروند بسیار سخت است و بعضا خانواده‌ها با ادامه تحصیل فرزندان خود به‌دلیل بعد مسافت دوری می‌کنند. از مسئولان و خیرین مدرسه‌ساز تقاضا داریم نگاهی به تنگک بوشهر داشته باشند.
ماهان از تنگک

پیامک
 تهران نیاز به پارکینگ طبقاتی بیشتری دارد
خودروهای پارک شده در کوچه‌ها و خیابان‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شوند. این حجم از خودرو هم باعث ایجاد ترافیک و کندی عبور و مرور شده و هم اگر خدای ناکرده زلزله بیاید امکان امدادرسانی به بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها نیست. جا دارد مسئولان تعداد پارکینگ‌های طبقاتی شهر را متناسب با خودروها تعبیه کنند تا هم ترافیک عابرین و خودروها کمتر شود و هم درصورت بروز حادثه، امکان امدادرسانی در کوتاه‌ترین زمان میسر باشد.
 خدابنده‌لو از تهران

سالمندان نیازمند تفریح و سرگرمی‌اند
 کسانی که یک عمر زحمت کشیده‌اند با کار و کوشش چرخ اقتصاد مملکت را چرخانده‌اند و حالا به سن بازنشستگی و سالمندی رسیده‌اند اغلب بدون برنامه و تفریح و سرگرمی هستند. در بسیاری از کشورها این افراد دارای برنامه‌های تفریحی مخصوص به‌خود هستند. جا دارد مسئولین با ایجاد مراکز سرگرمی تفریحی برای این قشر هم ادای دینی به زحماتشان کرده باشند و هم مانع کسالت و افسردگی‌شان شوند.
جوادیان از بسطام 

نظارتی بر تولید سوسیس کالباس‌های دست‌ساز انجام نمی‌شود؟
 اینکه سوسیس و کالباس غذای نسبتا ناسالمی است به جای خود اما خوردن هر چند وقت یکبار، آن هم برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک یا نوجوان دارند تقریبا اجتناب‌ناپذیر است. چند سالی است که مراکز فروش مواد پروتئینی در حضور مشتری اقدام به درست کردن سوسیس و کالباس می‌کنند و ادعا دارند که این محصولات کاملا بهداشتی و بی‌ضرر هستند. سؤال اینجاست که آیا واقعا این ادعا صحت دارد و آیا نظارتی بر کار این مراکز از سوی اداره بهداشت صورت می‌گیرد؟
ریوندی از تهران

پیام
نیروهای انتظامی نیازمند آموزش‌های بیشتری هستند
از آنجا که نیروهای انتظامی مدام با مردم از همه اقشار سر و کار دارند جا دارد آموزش‌های دفاعی، ‌اجتماعی و روانشناسانه بیشتری ببینند و به‌خصوص در مواجهه با متهمان به نوعی عمل کنند که کمتر آسیب ببینند و سلامتی‌شان به خطر نیفتد. هر فردی از این نهاد که مجروج یا شهید شود فرصتی برای  خلافکاران فراهم می‌شود.
افلاکی از مشهد

جوی‌های شهر پاکدشت نیازمند نظافت و رسیدگی است
بارها به شهرداری پاکدشت مراجعه کرده و تقاضای نظافت، ‌لایروبی و رفع اشکالات ساختاری در جوی‌های پاکدشت  داشته‌ایم اما این اتفاق نمی‌افتد و جوی‌های شهر ماهی یک‌بار هم نظافت نمی‌شوند. اغلب کوچه‌ها و خیابان‌ها در اثر جمع شدن فاضلاب و زباله بوی تعفن می‌دهند و مأمن حشرات موذی شده‌اند.
طباطبایی از پاکدشت تهران

قطار اتوبوسی برای مسیر اراک - تهران در نظر بگیرند
با وجود آنکه بسیاری از شهرهای دور و نزدیک به مقصد تهران قطار اتوبوسی دارند، چرا شهروندان اراکی باید از این مزیت بی‌نصیب باشند؟ شهری که ۸۵ سال از تأسیس ایستگاه راه‌آهن در آن می‌گذرد و کارخانه واگن پارس در آن تأمین‌کننده بسیاری از نیازهای ناوگان ریلی کشور است، آیا استحقاق داشتن قطار اتوبوسی ندارد که روزانه در مسیر تهران- اراک و بالعکس دایر باشد و شهروندان از این سرویس ارزان بهره‌مند شوند و تنها گزینه آنها اتوبوس با بلیت گران نباشد؟
سعید رجبی از اراک

این خبر را به اشتراک بگذارید