• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 25 مرداد 1401
کد مطلب : 168684
+
-

کلاهبرداری با وعده عضویت در بنیاد ملی نخبگان

دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای تسهیل‌گری برای برخورداری از حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان، کلاهبرداری است

دانش
کلاهبرداری با وعده عضویت در بنیاد ملی نخبگان

اخیرا در فضای مجازی پیام‌ها و تبلیغاتی درخصوص ثبت نام یا به عضویت درآوردن دانش‌آموزان در بنیاد ملی نخبگان توسط اشخاص و یا مؤسساتی مطرح شده است.
پرویز کرمی، سخنگو و مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان ضمن تکذیب این ادعاها و پیام‌ها با هشدار به خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌گوید: برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد و اشخاص در بنیاد ملی نخبگان حتما باید مسیر قانونی آن طی شود و دریافت هرگونه وجهی از سوی افراد و مؤسسات، با ادعای واسطه‌گری و تسهیل‌گری ثبت‌نام در بنیاد ملی نخبگان، برای برخورداری از حمایت‌های این بنیاد، کذب و کلاهبرداری است.
کرمی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان شناسایی و حمایت از نخبگانی است که ظرفیت و توان توسعه فناورانه و علمی کشور را دارند، ادامه می‌دهد: این گروه نخبگانی هستند که رهبر فرزانه انقلاب هم تأکید فراوانی بر استفاده صحیح و مناسب از ظرفیت‌های علمی آنها در راستای توسعه کشور و لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری دارند.
سخنگوی بنیاد ملی نخبگان تصریح می‌کند که بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان با هدف برنامه‌ریزی و سیاستگذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی نخبگان، جذب، حفظ و به‌کارگیری و پشتیبانی از آنها در راستای ارتقای تولید علم، فناوری و توسعه علمی و متوازن کشور و احراز جایگاه برتر علمی، فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم‌انداز کشور درافق 1404شکل گرفت.
کرمی همچنین به میزبانی هر ساله بنیاد ملی نخبگان از تعداد زیادی از سرآمدان علمی کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: این افراد از حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و بنیاد ملی نخبگان برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کارآفرینی خود و برخورداری از تسهیلات و امکانات لازم برای دسترسی محققان و نخبگان به تحقیقات جهانی و انتقال فناوری‌های جدید به کشور در راستای تحقق اهداف توسعه علمی و متوازن کشور برخوردار هستند.
رئیس مرکز فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق یادآوری می‌کند که شناسایی اجتماع نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان به 2صورت فعالانه(شناسایی از سوی بنیاد و دعوت از افراد برای تکمیل اطلاعات در سامانه اطلاعاتی بنیاد ملی نخبگان) و به‌صورت خوداظهاری بی‌واسطه(از سوی افراد به بنیاد) انجام می‌شود.
کرمی همچنین مسیرهای عضویت را اینگونه معرفی می‌کند: مستعدان و افراد برای عضویت و ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان، باید صرفاً از طریق سامانه‌های اطلاعاتی که از طریق دامنه bmn.ir در دسترس عموم هستند اقدام کنند و نهادهای همکار بنیاد هم از طریق وب‌گاه رسمی بنیاد به نشانی bmn.ir https://bmn.ir معرفی می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید