• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 23 مرداد 1401
کد مطلب : 168430
+
-

شیوع عجیب فلج اطفال

پزشکی
شیوع عجیب فلج اطفال

گسترش بی‌سر و صدای بیماری فلج اطفال در آمریکا، موجی از نگرانی را در میان مردم این کشور به راه انداخته است. مقامات بهداشتی نیویورک اخیرا از وجود ویروس فلج اطفال در فاضلاب این شهر خبر دادند که نشانه دیگری است مبنی بر اینکه فلج اطفالی که در یک دهه گذشته در ایالات متحده دیده نشده بود، بی‌سر و صدا در بین افراد واکسینه نشده در حال گسترش است. مری تی باست، کمیسر بهداشت ایالتی، گفت تشخیص ویروس فلج اطفال در نمونه‌های فاضلاب شهر نیویورک نگران‌کننده است اما باعث تعجب نیست. دکتر اشوین واسان، کمیسر بهداشت شهر نیویورک در بیانیه‌ای گفت: خطر برای ساکنان نیویورک واقعی است، اما دفاع در برابر آن بسیار ساده است؛ واکسن فلج اطفال.
او تأکید کرد: با شیوع فلج اطفال در جوامع، هیچ‌چیز ضروری‌تر از واکسینه کردن کودکان برای محافظت از آنها در برابر این ویروس نیست. اگر یک فرد بزرگسال هم قبلا در سنین کودکی واکسینه نشده یا ناقص واکسینه شده‌، همین حالا می‌تواند واکسن را دریافت کند. فلج اطفال یک بیماری کاملا قابل پیشگیری است و ظهور مجدد آن باید فراخوانی برای اقدامی هم جانبه باشد.
نیویورک در میانه راه مبارزه با کووید-19، واکسیناسیون علیه آبله میمونی را هم آغاز کرده است و حالا مجبور است با فلج اطفال هم مقابله کند. اریک آدامز، شهردار نیویورک گفت: کووید هنوز هم در حال انتشار است. حالا فلج اطفال را در فاضلاب شناسایی کرده‌ایم و هنوز هم با بحران آبله میمون دست و پنجه نرم می‌کنیم. ما در حال هماهنگی و مقابله با تهدیدهایی هستیم که در برابر ما قرار می‌گیرند. بسیاری از ساکنان نیویورک پس از اعلام شیوع محلی فلج اطفال در پی یافتن سابقه واکسیناسیون خود علیه این بیماری هستند.
اواخر خرداد، برای نخستین بار در 10سال گذشته یک مورد فلج اطفال در آمریکا شناسایی شد. فرد مبتلا یک مرد جوان واکسینه نشده در راکلند ایالت نیویورک بود. ماه بعد، نمونه‌های فاضلاب جمع‌آوری‌شده در راکلند و اورنج کانتی حاوی ویروس بود. از سال1979، هیچ موردی از فلج اطفال در آمریکا گزارش نشده بود. مقامات بهداشتی بریتانیا نیز اخیرا گزارشی درباره گسترش ویروس این بیماری در لندن ارائه دادند. اکثر افراد مبتلا به فلج اطفال هیچ علامتی ندارند اما همچنان می‌توانند ویروس را برای روزها یا هفته‌ها به دیگران منتقل کنند. واکسیناسیون محافظت قوی در برابر این بیماری ارائه می‌دهد و مقامات بهداشتی آمریکا از افرادی که هنوز واکسن فلج اطفال را دریافت نکرده‌اند خواستند فورا برای واکسیناسیون به مراکز بهداشت محلی مراجعه کنند. به‌گفته مقامات بلندپایه نیویورک براساس شیوع‌های گذشته، ممکن است صدها نفر در این ایالت به فلج اطفال مبتلا شده ولی از آن اطلاعی نداشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید