• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168308
+
-

شهرداری آماده خدمت به اربعینی‌ها

اعتبارات پیش‌بینی‌شده شهرداری تهران برای مراسم اربعین امسال در چه زمینه‌هایی هزینه می‌شود؟

گزارش
شهرداری آماده خدمت به اربعینی‌ها

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

35روز تا اربعین حسینی باقی‌مانده است. روزی که 40روز از شهادت امام‌حسین(ع) و یارانش در دشت نینوا می‌گذرد و زائران و سوگواران به یاد اسرای دشت کربلا، بیش از 80کیلومتر مسیر را پای پیاده طی می‌کنند و به عمود1452 می‌رسند و وارد کربلا می‌شوند. امسال پس از 2سال و فروکش کردن کرونا، قاعدتا جمعیت زیادی مسیرهای پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق به‌خصوص مسیر نجف به کربلا را در پیش می‌گیرند.
شهرداری تهران نیز قصد دارد برای رفاه بیشتر زائران امکانات مناسبی را فراهم کند و برای یاری‌رسانی به نیروهای 2شهر کربلا و نجف چه در زمینه‌های خدماتی و نظافتی و چه فرهنگی، اقدامات لازم را انجام دهد.
علیرضا زاکانی، شهردار تهران نیز که ماه پیش عازم عراق شده بود، در دیدار با استاندار کربلا، مسئولان عتبه علویه، تولیت شرعی آستان مقدس عباسیه و تولیت آستان مقدس حسینی، نیازها و اقدامات لازم برای برگزاری مراسم اربعین را مورد بررسی قرار داد. از سوی دیگر، در همین راستا شهرداری لایحه هزینه‌کرد 30میلیارد تومانی به شورای شهر ارائه داده که یک فوریت آن تصویب شده و در کمیسیون برنامه و بودجه نیز مورد تأیید قرار گرفته است.
در سال 1398، ده میلیاردتومان و در سال 1400، شش میلیارد تومان بودجه برای مراسم پیاده روی اربعین به شهرداری اختصاص داده شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید