• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167998
+
-

هیئت ‌‌حسینی‌چرا سیاسی‌است؟

رضا حقانی- کارشناس مسائل سیاسی

شب عاشورا سعید بن عبدالله حنفی از اصحاب باوفای امام حسین(ع) در پاسخ به درخواست مظلومانه امام برای ترک اردوگاه از سوی اصحاب سخنرانی پرشوری کرده و در فرازی از آن با تشریح مسیر حرکت امام(ع) آن را اقدامی در جهت زدودن فساد، ظلم و استکبار از عالم جهان اسلام خوانده بود. فردای آن شب پرحادثه، سعید در صف اول در برابر اشقیای جهان ایستاد تا امام نماز خود را در ظهر عاشورا به پا کند. سپر بلای امام شدن باعث شد سعید بن عبدالله حنفی پیام امام حسین(ع) را به‌عنوان افضل جهان به گوش تمام ملت‌ها در تمام دوران‌ها برساند. در تاریخ اسلام هیئت‌های به پا شده توسط محبان امام(ع) همان نقش سعید بن عبدالله را برای شیعیان بازی کرده‌اند و این مراکز ارادت و عشق به شجره طیبه عصمت و طهارت باعث شده است تا ندای مظلومانه امام به گوش همه مستکبران عالم برسد و ملت‌ها را بیدار کند. اینگونه است که ندای حسین(ع) در حسینیه انقلاب اسلامی در میان مظلومان جهان هواخواه یافته و ندای آن باعث شده است که حتی شیعیان زیدی و حتی برخی اهل تسنن نیز به خروش بیایند و در فلسطین اشغالی، یمن، سوریه و عراق حماسه‌سازی کنند.
اگر ندای جهاد تبیین امام حسین(ع) در ظهر عاشورا به برکت خون اصحاب باوفایی چون سعیدبن عبدالله حنفی در عالم پیچیده است، امروز نیز ندای لبیک به امام خامنه‌ای به‌عنوان نایب برحق امام زمان(عج) به برکت همین حسینیه‌ها در جهان طنین‌انداز است. البته خوب می‌دانیم که این ندای حق‌طلبی همواره در طول تاریخ مفری از جمود و تمسخر اغیار نبوده است.
به‌راستی کدام پیامبر و کدام ندای قدسی مورد هجمه جبهه باطل قرار نگرفته است؟ دشمن در جنگ روایت‌ها به طرز ماهرانه‌ای سعی کرده است که با هیاهوی کاذب، این فریاد حق‌طلبی را خنثی سازد، همانگونه که در ظهر عاشورا با راه‌انداختن هلهله سعی کردند مانع از رسیدن ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام معصوم و برگزیده خاص پروردگار به عمق لشکرشان شوند. دشمن نشان داده است که هیچ‌گاه تاب شنیدن فریاد حق‌طلبی را نداشته و با تمام ابزارهای خود به مقابله با آن خواهد پرداخت؛ از این‌رو این روزها چندین مداحی ساده و صادقانه را به بهانه سیاسی شدن هیئت‌ها تخریب کرده تا هیئت سکولار ذیل شیعه انگلیسی را ترویج کند! فراموش نکنیم که عاقبت ترویج شیعه انگلیسی و هیئت‌های سکولاریزه شده یا کج‌راهه، گمراهی برخی افراد است که در هنگامه هجوم داعشی‌ها به بهانه مسلمان‌کشی از معرکه بیرون رفتند یا ادامه آن جریانی است که در ظهر عاشورا در فتنه 88 با سوت و کف به خیابان آمدند؛ نتیجه هردو البته یکسان بوده است، تا جایی که برخی از صحنه‌گردانان غائله، این جماعت گمراه را مردم خداجو بخواند! این روزها هیئت‌های سیاسی در برابر هیئت‌های مناسکی و شیعه غیرانقلابی قیام کرده تا فریاد حق‌طلبی انقلاب اسلامی را به گوش مستضعفان عالم برساند؛ تا اعلام قیامی از سوی اسلام حسینی در برابر اسلام نرمالیزه شده اموی باشد؛ اسلامی که این روزها تنها مدافع حق کودکان مظلوم غزه است و اگر می‌بینیم بلافاصله با مداحی یک مداح انقلابی همچون میثم مطیعی دشمن تاب تحمل دفاع از کودکان مظلوم فلسطینی را نیاورده و صفحه اینستای او را در فضای مجازی می‌بندد فقط برای آن است که ندای حق‌طلبی را خاموش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید