• پنج شنبه 7 تیر 1403
  • الْخَمِيس 20 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 27
سه شنبه 18 مرداد 1401
کد مطلب : 167994
+
-

رابطه عاشورای عصر حسین ع با عاشورای عصر خامنه‌ای

نگاه
رابطه عاشورای عصر حسین ع با عاشورای عصر خامنه‌ای

جعفر بندی شربیانی-عضو شورای شهر تهران

1
حسین(ع) و قصه جانسوز عمر پربرکتش هم یک واقعیت تاریخی است و هم یک امر جاودانه فراتاریخی که فرای و ورای زمانه حرکت کرده و موتور محرکه عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی، آزادگی، حریت، تن ندادن به خواری و تحقیر، پشت پا زدن به دنیا، عزت‌طلبی و مقاومت برای بشریت شده است(سیاسی‌ترین پدیده مذهبی تاریخ بشریت).
یکی از مختصات و ویژگی‌های امر «قدسی» و «فراتاریخی» قابلیت تطبیق و شبیه‌سازی‌ زمانی آن با پدیده‌های بشری است.
به‌عبارتی زندگی نوع بشر به‌دلیل و ویژگی‌های ذاتی‌اش دائما در حال تولید و بازتولید حسین(ع) و یزید بوده است. گرچه آن واقعه تاریخی در سرزمین حجاز و عراق عرب و در قلمرو جامعه اسلامی حادث شده است، اما مثال زنده و به‌روز آن وضع دنیای امروز است. جایی که نظام اسلامی به‌عنوان نماد و نشانه‌ای از حسین زمان در سمت درست و حق تاریخ بشری به‌عنوان الگو و محور مقاومت و عزت است و در سمت نادرست و باطل تاریخ و شعبه‌ای از یزیدیان زمان با سردمداری دنیای استکبار و نماد آن در منطقه، رژیم کودک‌کش صهیونیستی قرار گرفته است. به دیگر سخن آنچه امروز در غزه و بر سر کودکان آن می‌آید تکرار همان پدیده تاریخی است.
بین نماد حسینی زمان، یعنی نظام اسلامی و لایه‌های عظیم اجتماعی ایرانی، بالاترین حد پیوستگی و درهم‌تنیدگی وجود دارد. حضور گسترده و فراگیر ملت امام حسین(ع) در همه شهرها و روستاهای ایران نشان داد که مبانی هویتی، گفتمانی، عملکردی نظام اسلامی مورد تأیید روح و وجدان جمعی جماعت ایرانی است و به همین دلیل و به‌درستی سمت حسین زمان ایستاده‌اند. و دوگانه جعلی دشمن‌ساز هیئت سکولار-هیئت سیاسی تلاش نافرجام برای خراش انداختن بر سیمای درخشان این سخن است که آن مداح جوان و نقطه‌زن به‌درستی به آن اشاره کرد:
الله‌اکبر خامنه‌ای رهبر
بر عُمر اسرائیل ما حکم پایانیم... .

این خبر را به اشتراک بگذارید