• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 13 مرداد 1401
کد مطلب : 167897
+
-

منوچهر محمدی، تهیه‌کننده سینما:

امنیت‌ ساخت «عصر روز دهم» را حاج قاسم‌ فراهم‌ کرد

سینما
امنیت‌ ساخت «عصر روز دهم» را حاج قاسم‌ فراهم‌ کرد

چهارمین شب محفل عاشورایی سینمای ایران، با حضور رئیس شورای شهر تهران، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و مدیرعامل خانه سینما، به اکران فیلم «عصر روز دهم» اختصاص داشت.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این مراسم در بخشی از صحبت‌هایش گفت: سینما می‌تواند حوادث تاریخی را به بهترین شکل بیان کند و تأثیرگذار باشد. امروزه زبانی شیواتر و قوی‌تر از سینما در دنیا وجود ندارد، از این‌رو باید برای نشان دادن بزرگی واقعه کربلا از این زبان شیوا استفاده کرد. هنرمندانی که امروزه توفیق دارند و در این حوزه فعالیت می‌کنند باید قدر جایگاه خود را بدانند. همچنین وی افزود: هنرمندان باید بتوانند امام حسین(ع) را به بشریت تشنه حقیقت معرفی کنند و بتوانند این حماسه را به‌درستی به تصویر بکشند.
در بخش دیگری از این مراسم، منوچهر محمدی، تهیه‌کننده سینما، در برنامه تجلیلی که برای او ترتیب داده شده بود گفت: فیلم سینمایی «عصر روز دهم» نعمتی بود که نصیب من شد. من و مرحوم رسول ملاقلی‌پور پس از فیلم موفق «میم‌مثل مادر» دوباره قصد همکاری با یکدیگر را داشتیم و خواستیم که فیلم سینمایی دیگری را با همکاری یکدیگر بسازیم. ایده ساخت این فیلم از طرف من بود و با رسول مطرح کردم که او هم این طرح را پسندید، اما متأسفانه او سکته کرد و فوت شد.
این تهیه‌کننده سینما با اشاره به نقش شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در ساخت فیلم «عصر روز دهم» گفت: فیلم سینمایی «عصر روز دهم» نخستین فیلم بلند سینمایی بود که در کربلا و نجف ساخته می‌شد. در آن دوران هیچ‌گونه امنیتی در عراق وجود نداشت و این میزان امنیت را شهید عزیز حاج قاسم برای ما فراهم کردند.
محمدی در خاتمه صحبت‌هایش با اشاره به اینکه مجتبی راعی در شرایطی سخت، ساخت فیلم را پذیرفت خاطرنشان کرد: باید از مجتبی راعی که بعد از فوت رسول ساخت این فیلم را برعهده گرفت، تشکر ‌کنم که در آن شرایط کار بزرگی را انجام داد.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید