• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167686
+
-

با مردم/پارکینگ‌های قدیمی تهران احیا شوند

چندی قبل در خبرها خواندم که مسئولان شهری قرار است جهت رفاه حال شهروندان پارکینگ‌های طبقاتی احداث کنند که صدالبته تصمیم و ایده خوبی است اما هنوز تعدادی پارکینگ بی‌استفاده در تهران هست که می‌توان آنها را احیا کرد، از جمله پارکینگ طبقاتی خیابان دربند که سال‌هاست نیمه‌کاره و خالی مانده و به حال خود رها شده است. اینکه مکانی ساخته و به حال خود رها شود باعث حیف و میل بیت‌المال و هدر رفت زحمات سازندگان است. منطقی‌تر این است که ابتدا از این پارکینگ‌ها بهره‌برداری شود و بعد درصورت نیاز پارکینگ جدید احداث شود.
قربانی از تهران

ورزشکاران گذشته خود را فراموش نکنند
در رسانه‌ها خواندم که جناب آقای «قلعه‌نویی» بازیکن پیشکسوت و مربی فوتبال کشورمان در مصاحبه‌ای گفته‌اند که دیگر با 20میلیارد تومان هم نمی‌شود خانه خرید! خواستم به ایشان یادآوری کنم که هم‌اکنون بسیاری از مردم برای چند میلیون جهت پرداخت ودیعه یا اجاره مسکن مشکل دارند. از طرفی بسیاری از ورزشکاران ما ازجمله خود ایشان از محله‌های فقیرنشین شهر ورزش و پیشرفت خود را شروع کرده‌اند. از ایشان به‌عنوان یک الگو انتظار می‌رود در بیان جملاتشان بیشتر دقت کنند.
صابری از تهران 

پیامک
کارخانجات تولید روغن غیرمنصفانه عمل می‌کنند
چند روز اخیر گفتند قیمت روغن کاهش پیدا کرده و در همین راستا کارخانجات تولید روغن برای ثبت و اعمال قیمت جدید از دولت وقت خواسته‌اند. جالب اینجاست که وقتی چند‌ماه پیش قیمت روغن به‌طور ناگهانی صعود کرد نامه‌ای از وزارت «صنعت و معدن» در فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد با این مضمون که روغن‌های تولید شده با قیمت قدیم هم مشمول این افزایش قیمت هستند. سؤال اینجاست که چرا آن موقع به سرعت و بدون فوت وقت با دولت همسو بودند و الان که بنا بر کاهش قیمت‌هاست 2‌ماه وقت خواسته‌اند؟!
ناصری از تهران 

تهیه نان سفارشی از عوامل شلوغی نانوایی‌هاست
اغلب نانوایی‌ها بدون توجه به مردم ایستاده در صف، نان‌های بسیاری را برای کبابی‌ها و مغاره‌ها کنار می‌گذارند. در شرایطی که تعداد نانوایی‌ها به‌نظر می‌رسد که کم شده یا شاید ساعات کارشان کاهش یافته است نظارت شود که نانوایی‌ها از این کار دست بردارند و عامل شلوغی بیشتر صف‌های نان نشوند.
حبیب از مشهدمقدس

راهکارهای پیشگیری از سیل همواره مدنظر باشد
حوادث تلخ سیلاب و فوت و مفقودی‌ها تعدادی از هموطنان در چندین نقطه از کشور برای همه غم‌انگیزاست. اما اگر آنطور که اکنون گروه‌های دلسوز جهادی و در طبق اخلاص در خدمت مردم هستند قبل از سیل اقدامات پیشگیرانه جهادی انجام ‌شود و به گزارش‌های هواشناسی هم توجه ‌شود قطعا این میزان خسارات مالی و جانی برجای نمی‌ماند. دنبال مقصر گشتن بی‌فایده است و بهترین راه اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در تمام ایام سال و در طول سالیان متمادی است.
طالبی از تهران 

پیام
تیر برق بوستان نونهالان باید ایمن‌سازی‌ شود
از اداره برق و مسئولان شهری تقاضا می‌شود برای جلوگیری از حوادث مرگبار و غیرقابل جبران نسبت به ایمن‌سازی‌ تیر برق داخل پارک بوستان نونهالان در خیابان آیت‌الله کاشانی واقع در منطقه 5شهرداری تهران اقدام کنند. تیر برق مذکور کج شده، ‌سیم‌های برق لخت از آن آویزان است و هر آن امکان برق‌گرفتگی و حوادث جبران‌ناپذیر می‌رود.
ابراهیمی از تهران 

کسانی که توصیه‌های هواشناسی را جدی نگرفتند خودخواه هستند
کمی منصف باشیم وهمیشه فقط مسئولان را مقصرندانیم. کسانی که با وجود این همه هشدار و اطلاع‌رسانی باز هم با آگاهی به مناطق قرمز رفته و حتی در زمان وقوع سیل نیز آنجا را ترک نکردند بعضا قربانی سیل شدند یا عزیزانشان از دست رفتند. بی‌تقصیر نیستند.
عقلمند از بیرجند

در حفظ زبان فارسی باید کوشاتر باشیم
گسترش فضاهای مجازی واژگان جدیدی وارد ادبیات فارسی کرده است. از سوی دیگر کلمات زبان‌های مختلف ازجمله انگلیسی، ‌عربی، فرانسه و غیره هر روز در زبان ما جاخوش می‌کنند و ما توقع داریم فارسی زنده بماند؟ باید به زبان فارسی حرف زد و تا حد امکان از به‌کار بردن واژه‌های غیرفارسی خودداری کنیم.
دبیر بازنشسته از تهران 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید