• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167639
+
-

می‌توانستیم باز هم طلا بگیریم

ابراهیم الهی، تنها کشتی‌گیر طلایی تیم ملی نوجوانان از رقابت‌های جهانی ایتالیا می‌گوید

منهای فوتبال
می‌توانستیم باز هم طلا بگیریم

ابراهیم الهی کشتی‌گیری بود که تنها مدال طلای ایران را در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان جهان در ایتالیا کسب کرد. این نوجوان اهل تنکابن با کشتی‌های حساب‌شده‌ای که گرفت به فینال رسید و در دیدار پایانی هم 5بر 4کشتی‌گیر قرقیزستانی را شکست داد و صاحب مدال طلا شد. الهی به سؤالات همشهری درخصوص این رقابت‌ها پاسخ داده است.

  از مسابقات جهانی برایمان بگو که توانستی تک‌طلای ایران را کسب کنی.
اگر کمی شانس می‌آ‌وردیم می‌توانستیم باز هم مدال طلا بگیریم. خدا را شکر که توانستم جواب زحمات کادر فنی و خانواده‌ام را با این مدال بدهم. آقای ترکان و آقای کاوه خیلی برای ما زحمت کشیدند و همینطور مربی خودم آقای عشوری که در استان زیرنظر ایشان تمرین می‌کنم.

  زمانی که در اردوی تیم ملی نیستی کجا تمرین می‌کنی؟
اهل استان مازندران هستم و در شهر تنکابن زندگی می‌کنیم. اگر در اردو نباشم معمولا در تنکابن زیرنظر مربی خودم آقای عشوری تمرین می‌کنم.

  سخت‌ترین کشتی که گرفتی کدام بود؟
همه کشتی‌هایی که داشتم سخت بود. سعی کردم حساب‌شده عمل کنم و اینطور نباشد که به هوای 10- صفر کردن غافلگیر شوم و کشتی را ببازم. ولی کشتی با هند قبل از فینال خیلی سخت بود. او کشتی‌گیر سرسختی بود که خدا را شکر توانستم شکستش دهم. در کشتی فینال هم حریف قرقیزستانی کشتی‌گیر خوبی بود ولی نسبت به حریف هندی با او راحت‌تر کشتی گرفتم.

  برای آینده چه برنامه‌ای داری؟
این شروع کارم بود که استارت خوبی زدم. آرزوی تمام ورزشکاران کسب مدال المپیک است و من هم دوست دارم خوشرنگ‌ترین مدال جهان و المپیک را کسب کنم. من برای مدال جهانی و المپیک برنامه دارم و با تلاش و لطف خدا به هدفم خواهم رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید