• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167637
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/4xpng
+
-

تراژدی در رم

نوجوانان آزادکار چهارم جهان شدند

تیم ایران در  رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان در ایتالیا  نتوانست روی سکوی جهانی قرار بگیرد و چهارم شد. شاگردان مجید ترکان صاحب یک مدال طلا، 2نقره و 2برنز شدند. در رده‌بندی تیمی آمریکا با 190امتیاز مقتدرانه در جایگاه نخست ایستاد، هند و آذربایجان با 126 و 122امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند و تیم ایران با 117امتیاز چهارم شد. نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هم نتوانسته بودند روی سکو قرار بگیرند و در آنجا 2 کشتی‌گیر ایران سر وزن نرسیده بودند!

تک طلای ایران 
آزادکاران که در 5وزن نخست نتوانسته بودند مدال طلا بگیرند،‌ در 5وزن دوم هم  2فینالیست و 2کشتی‌گیر در رده‌بندی داشتند. ابراهیم الهی در وزن 60کیلوگرم در دور اول با نتیجه 10 بر صفر کایگه براون از نیوزیلند را شکست داد. او در دور بعد مقابل عبدالله توپراک از ترکیه با نتیجه 7 بر 2 پیروز شد و به یک‌چهارم نهایی رسید. الهی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر آقاگاسیموف از جمهوری آذربایجان را شکست داد. او برای رسیدن به فینال نیخیل پیلاناگویلا از هند را شکست داد. این کشتی‌گیر در فینال با نتیجه 5 بر 4 از سد بیلال شریپ اولو از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

اسدی در گام آخر کم آورد
محمدرضا اسدی در وزن 51کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، کشتی‌گیران مولداوی و قرقیزستان را با امتیاز عالی شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. او برای رسیدن به فینال 12 بر 2کشتی‌گیر جمهوری آذربایجان را شکست داد و در فینال با نمایشی ضعیف 10 بر یک در مقابل لوک لیلد از آمریکا شکست خورد و به مدال نقره رسید.

برنز علیزاده
عرفان علیزاده در وزن 92کیلوگرم با شکست کشتی گیرانی از ژاپن و جمهوری آذربایجان به نیمه‌نهایی رسید. او در نیمه‌نهایی با نتیجه 7بر 4مغلوب موسی آرسونکایف از مجارستان شد و در دیدار رده‌بندی واروژان هوانسیان از ارمنستان را ضربه فنی کرد و به مدال برنز جهان دست یافت. امیرمحمد نوازی در وزن 45کیلوگرم با شکست در دیدار رده‌بندی پنجم شد. در روز اول این رقابت‌ها هم رضا سلیمانیان در وزن 80کیلوگرم به مدال نقره و عرشیا حدادی در وزن 48کیلوگرم به مدال برنز رسیده بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید