• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167634
+
-

مسی به دنی نزدیک شد

گالتیه و پاری‌سن‌ژرمن با برد و قهرمانی شروع کردند

مسی به دنی نزدیک شد

مسی یک گام دیگر به دنی آلوز به‌عنوان پرجام‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال نزدیک شد. او زننده گل اول پاری‌سن‌ژرمن در پیروزی 4 بر صفر این تیم در سوپرجام فرانسه مقابل نانت بود. نیمار (2گل) و سرخیو راموس هم در این فینال گل زدند.
  ستاره آرژانتینی تعداد جام‌های غیررسمی خود را به عدد41 رساند. یکی از این عنوان‌ها متعلق به جام جهانی جوانان، یکی برای المپیک و چهارمی جام فینالیسیما است که بین قهرمان یورو و کوپا آمریکا برگزار شد. با کسر این 4جام، تعداد جام‌های مسی به 38جام کاهش می‌یابد. دنی آلوز 43‌جام کسب کرده است.
  10قهرمانی لالیگا، 7 جام حذفی اسپانیا، 8 سوپرجام اسپانیا، 4 لیگ قهرمانان اروپا، 3جام جهانی باشگاه‌ها، 3 سوپرجام اروپا، یک کوپا آمریکا، یک‌قهرمانی لیگ یک فرانسه و یک سوپرجام فرانسه جام‌های رسمی مسی هستند.
  مسی برترین گلزن تاریخ فوتبال در فینال‌ها شد؛ مسی (32گل در فینال‌ها؛ 46فینال، 47 تأثیرگذاری روی گل)، پله (31‌گل)، نیمار (21‌گل)، کریستیانو رونالدو (20گل) در فینال‌ها.
  این گل شماره ۷۷۰ لیونل مسی بود.
  مسی در 4 فینال اخیری که بازی کرده (کوپا دل‌ری، کوپا آمریکا، فینالیسیما، سوپرکاپ فرانسه) به قهرمانی رسیده و در ۳‌فینال بهترین بازیکن زمین شده.
  مسی در بدترین سال فوتبالی‌اش که رکورد کمترین گل زده خودش را ثبت کرد، جام‌های زیادی گرفت؛ کوپا آمریکا، توپ طلای هفتم، لوشامپیونه، فینالیسیما که البته غیررسمی و نخستین دوره جام بین قاره‌ای بود و سوپرجام فرانسه. او با پاریس یک سوپرجام، یک جام حذفی و یک لیگ قهرمانان اروپا را هم از دست داد.
  اگر دی‌ماریا از پی‌اس‌جی نرفته بود، اکنون تعداد جام‌های عمرش را به عدد 33 می‌رساند. او به لطف حضوری طولانی در پاری‌سن‌ژرمن با 32 عنوان قهرمانی پس از مسی دومین آرژانتینی پرافتخار محسوب می‌شود.
  این یازدهمین قهرمانی پاری‌سن‌ژرمن در جامی است که 16‌بار تجربه حضور در آن را دارد تا پی‌اس‌جی به پرافتخارترین تیم سوپرجام فرانسه تبدیل شود. پاریسی‌ها که سال گذشته در بازی سوپرجام مغلوب لیل شده بودند، اکنون در سوپرجام فرانسه 3‌قهرمانی بیشتر از لیون دارند.
  توماس توخل هم در نخستین بازی رسمی‌اش به‌عنوان سرمربی پی‌اس‌جی نخستین جام خود را در همین سوپرجام با نتیجه مشابه 4بر صفر برده بود.
  نیمار برای اولین‌بار بعد از دسامبر2019 برای پاری‌سن‌ژرمن از روی ایستگاهی گل زد.
  مارکو وراتی با قهرمانی در 9 سوپرجام رکورددار این رقابت‌ها در فرانسه است.
  نخستین بازی رسمی، نخستین برد، نخستین جام، 4گل زده، بدون گل خورده، 90درصد آمار پاس صحیح تیم؛ این عملکرد گالتیه در پاری‌سن‌ژرمن است. این مربی فرانسوی که به‌تازگی جانشین پوچتینو شده این جام را به سرمربی سابق تیم تقدیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید