• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 11 مرداد 1401
کد مطلب : 167626
+
-

قطع ۲۱درصد اینترنت کشور

براساس اعلام شرکت مخابرات ایران آتش‌سوزی در یک حوضچه مخابراتی علت اختلال اینترنت بوده و قرار است تا امروز مشکل برطرف شود

اینترنت
قطع ۲۱درصد اینترنت کشور

از ظهر روز گذشته کاربران اینترنت ثابت و موبایل کشور اختلال گسترده‌ای را تجربه کردند. گزارش‌های کاربران نشان می‌دهد که این موضوع درباره کاربران ایرانسل بسیار جدی‌تر بوده و اینترنت  برخی کامل قطع شده است. نت‌بلاکس، به‌عنوان سایتی که وضعیت اینترنت کشورهای مختلف را رصد می‌کند گزارش داده که روز گذشته ۲۱درصد ارتباطات اینترنت ایران قطع شده  و سطح ارتباطات کشور به ۷۹درصد وضعیت عادی رسیده است. براساس این گزارش بیشترین اختلال در اینترنت ایرانسل و گیت‌وی شرکت ارتباطات زیرساخت بوده است. ایرنا هم گزارش داده  شبکه تلفن همراه در برخی مناطق پایتخت از دسترس خارج شده است. 
شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه‌ای علت اختلال اینترنت را آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه۸ مخابرات اعلام کرد. این حوضچه مخابراتی در خیابان جلال‌‌آل احمد قرار دارد. گفته می‌شود این حوضچه محل عبور تعداد بسیار بالایی از فیبرهای مخابرات و زیرساخت بوده و حدود 2700 تار فیبر از این حوضچه عبور کرده‌  است. در اطلاعیه شرکت مخابرات تاکید شده که در نتیجه این آتش‌سوزی ارتباط مخابراتی ثابت و سیار در مناطقی از شهر، مختل شده و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلالات هستند. محمد‌رضا‌بیدخام،سخنگوی شرکت مخابرات در گفت و گویی تلویزیونی عصر روز گذشته اعلام کرد که آتش‌سوزی مهار شده و وضعیت تلفن ثابت به وضعیت پایدار رسیده است. به گفته او مشکل مسیرهای ارتباطی اینترنت هم تا امروز برطرف می‌شود. 
۳ مرداد نیز قطع برق در ساختمان LCT شرکت زیرساخت، اینترنت کشور را دچار اختلال کرد. تعدد اختلال در شبکه ارتباطی کشور طی هفته‌های اخیر باعث نارضایتی کاربران و کسب‌وکارهای اینترنتی شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید