• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 9 مرداد 1401
کد مطلب : 167392
+
-

نصب 78 المان محرم در‌مشهد

بهروز قلی‌پور-  روزنامه‌نگار

قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از سیاهپوش ‌شدن این کلانشهر در آستانه فرارسیدن ماه محرم‌الحرام و نصب و اکران ۷۸نماد ویژه محرم در شهر خبر داد.
به‌گزارش همشهری، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه محرم و در راستای فراهم‌سازی بسترهای لازم در شهر برای ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع)، ویژه برنامه‌ها و اقدامات مختلفی به‌ویژه در دهه‌ آغازین ماه محرم در دستور کار مدیریت شهری 
قرار گرفته است.

آماده‌باش نیروهای شهرداری
وی ادامه داد: با توجه به حضور گسترده زائران و مجاوران رضوی در مجاورت حرم مطهر رضوی در این ایام، تمامی نیروهای خدمات شهری به‌صورت آماده‌باش مشغول فعالیت خواهند بود و به‌صورت مداوم نظافت و شست و شوی محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی صورت خواهد گرفت. نجفی با اشاره به اهمیت حفظ ایمنی عزاداران حسینی از بازدیدهای ایمنی ایستگاه‌های صلواتی و محل‌های عزاداری عمومی به‌صورت ویژه توسط نیروهای آتش‌نشان مشهدی خبر داد و اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بیش از ۳۰دستگاه خودروی آتش‌نشانی و ۹۰نیروی آتش‌نشان در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و مکان‌های برگزاری مراسم مذهبی مستقر خواهند شد.

سرویس‌دهی اتوبوس‌ها
قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به نصب ۷۸المان ویژه ماه محرم در سطح شهر افزود: بیش از ۲۰هزار مترمربع از فضاهای بیلبوردها و استرابوردهای شهری به اکران‌های مرتبط با ماه محرم اختصاص یافته است و علاوه بر آن نیز بیش از ۴هزار‌آویز ستونی، ۳۵۰۰عدد پرچم بیرقی در خطوط بی‌آرتی و ۱۵۰۰پرچم مشکی در سطح شهر،
مشهد الرضا(ع) را سیاهپوش می‌کند.
نجفی با تأکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای سهولت تردد زائران و مجاوران رضوی در محورهای منتهی به حرم رضوی اظهار کرد: اقداماتی نظیر سرویس‌دهی ویژه ۷۰دستگاه اتوبوس در خطوط عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز تاسوعا و عاشورا، افزایش ۵ساعته کار پارکینگ‌ها در هسته مرکزی شهر از ساعت ۲۲ تا ۳بامداد، کاهش 2دقیقه‌ای سر فاصله زمانی قطار شهری در خط یک و آماده‌باش ۲۴ساعته مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار دارد.

اولین سوگواره نمایشی محرم
وی افزود: اجرای نخستین سوگواره نمایشی محرم به‌مدت ۱۰شب در سطح شهر و واگذاری پارکینگ‌های کلاهدوز، پردیس و سجادی به هیئت‌های مذهبی برای برگزاری مراسم از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده توسط مدیریت شهری برای این ایام است. قائم‌مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار جایگاه‌ها و سازه‌های مناسبتی در اماکن پر تردد شهری از همه هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی تقاضا می‌شود برای نصب بنرهای اطلاع‌رسانی مراسم‌ مذهبی خود از این سازه‌های جانمایی شده در شهر استفاده کنند.
در مشهد علاوه بر اینکه زائران بسیاری در ایام محرم به‌ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی خود را به حرم مطهر امام رضا(ع) می‌رسانند، گروهی از زائران پیاده هم در دهه پایانی صفر، مهمان این کلانشهر می‌شوند. بعد از گذشت ۲سال از شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود مشهدالرضا در دهه آخر صفر میزبان حجم زیادی از زائران پیاده به تعداد ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار نفر باشد و همچنین مهدی بی‌باک، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی مشهد هم از پیش‌بینی راه‌اندازی ۷۰۰ ایستگاه صلواتی در ایام محرم در شهر خبر می‌دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید