• چهار شنبه 13 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 26 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 03
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167323
+
-

رئیسی در سفر همدان:

به خواست مردم مقابل زیاده‌خواهان می‌ایستیم

دولت
به خواست مردم مقابل زیاده‌خواهان می‌ایستیم

 سی‌امین سفر استانی رئیس‌جمهور و اعضای همراه هیأت دولت به مقصد همدان طرح علاج و چاره دولتمردان برای مشکلات آبی، گرانی مسکن و وعده تکمیل طرح‌های اشتغال این استان را به همراه داشت. سیدابراهیم رئیسی گفت برخی مشکلات 15ساله همدان طی همین یک سال حل شده‌اند و علتش هم جایگزینی مدیران بی‌انگیزه با چهره‌های تحول‌خواه بوده است. رئیس‌جمهور پنجشنبه گذشته در اجتماعات مردمی شهرستان‌های همدان، کبودرآهنگ و روستای کردآباد حاضر شد و در جمع برخی قشرهای نخبگانی و خانواده شهدا نیز سخنرانی کرد. براساس گزارش ایسنا، رئیسی در جمع مردم کبودرآهنگ با بیان اینکه ما باید با شعار «ما می‌توانیم» امور را پیش ببریم، تصریح داشت: «این موضوع معنایش شکست دشمنان انقلاب است به‌طوری که مردم رسما اعلام می‌کنند می‌توان با مقاومت تحریم را بی‌اثر کرد بنابراین وظیفه خود می‌دانیم به خواست مردم ایستادگی مقابل زیاده‌خواهان و مقابل نظام سلطه را در دستور کار قرار دهیم و از مواضع جمهوری اسلامی عقب‌نشینی نکنیم.»
رئیسی در بخشی از سخنرانی‌های خود با بیان اینکه آنچه امروز در دنیا شاهد هستیم، جنگ اراده‌هاست، گفت: اراده دشمن آن است که ملت ایران با وجود همه آرمان‌ها و ارزش‌هایی که به آن معتقد است، راه انقلاب، ارزش‌ها و شهیدان را ادامه ندهد. در مقابل ملت ما اراده کرده با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، با قوت این مسیر را ادامه دهد و با تکیه بر شعار ما می‌توانیم هیچ تحریم و تهدیدی را مانعی پیش پای خود نداند.

مشکلات بی‌انگیزگی مدیران گذشته
رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل استان همدان و در جریان جلسه شورای اداری این استان ۱۷سال عقب‌ماندگی در حل مسئله آب استان همدان را ناشی از بی‌انگیزگی و نبود اراده جدی برخی مدیران در دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته در مدت یک‌ساله به‌اندازه ۱۵سال کار شده و در این سفر از آقای استاندار و مسئولان مربوطه خواسته‌ام که ظرف مدت ۲ماه مشکل آب مردم این استان را سامان دهند.
رئیس دولت سیزدهم همچنین با تأکید بر تحقق شعار سال و اینکه موظف به رونق تولید در کشور هستیم، گفت: آقای استاندار از بازگشت ۸۰واحد به چرخه تولید خبر داد که بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی است و باید بقیه واحدهای تولیدی راکد یا نیمه تعطیل را نیز هر چه سریع‌تر فعال کنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه به‌رغم وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بزرگ در حوزه کشاورزی و گردشگری نباید دغدغه مردم مشکل بیکاری باشد، افزود: خواسته‌ام از مدیران استان این است که موضوع اشتغال را بسیار جدی پیگیری کنند و در این مسیر نگاهشان به یک دستگاه یا وزارتخانه خاص نباشد.
رئیسی در اجتماع مردم کبودرآهنگ با اشاره به دغدغه کار و اشتغال جوان تحصیلکرده گفت: کار منحصر به‌کار اداری نیست، فقط نشستن پشت میز در یک سازمان و اداره نیست، بهترین کار را دامداران، صنعتگران و... دارند، فقط یک بخش کارها، اداری است، تماما اداری نیست. این دغدغه شما نسبت به مسئله کار درست بوده و در دستور کار دولت است. ایجاد اشتغال به‌ویژه اشتغال روستایی و در این مناطق می‌تواند به خوبی و به‌زودی فعال شود.

تشریح تفاوت‌های دولت سیزدهم
رئیسی در بخشی از سفر همدان و در نشست نخبگان و ایثارگران به ماموریت‌های مهم پیش پای این دولت اشاره داشت. او با اشاره به تلاش‌های دولت برای حل مشکلات کشور، گفت: امروز دولت مأموریت بسیار خطیری بر عهده دارد که رمز موفقیت آن همراهی، همکاری و مشورت مردم است. رئیس‌جمهور با توصیف چگونگی تحقق دولت مردمی در کشور گفت: دولت مردمی یعنی همراه مردم بودن؛ باید همواره همه دولتمردان ما در تمام سطوح خودشان را در اجتماع مردم بدانند و با مردم به‌ویژه نخبگان مشورت کنند. او بوروکراسی کند و برخی موانع در ساختار اداری کشور را ازجمله مشکلات مردم دانست و گفت: حل مشکلات اداری نیازمند همکاری دولت و مجلس است. معتقدیم باید بسترهای فسادزا اصلاح شود و اصلاحات دولت هم در راستای قطع دست رانت‌خواران و مفسدین است. رئیسی با اشاره به اینکه دولت اصلاح اقتصادی را در کشور آغاز کرده است، گفت: استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان حزب‌اللهی و باانگیزه در بدنه اجرایی دولت یک ضرورت است. ما معتقد به استفاده از نظر کارشناسی برای حل مشکلات کشور هستیم. او با بیان اینکه دولت سیزدهم تنها دولتی است که پس از چند ماه از آغاز فعالیتش مدیران ارشد و وزرای خود را مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار داده است، گفت: تنها دولتی هستیم که دارای برنامه مدون، دقیق و تحولی است. این برنامه مسائل کشور را شناخته و راه‌حل مشکلات را ارائه می‌دهد.

مکث
قول‌های رئیسی در سفر همدان

رئیس‌جمهور در سفر استانی همدان از تصویب 179طرح برای تسریع در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و آبادانی این استان صحبت کرد. برخی از مهم‌ترین قول‌های سیدابراهیم رئیسی در همدان به شرح زیر بودند: 
   تکمیل طرح آبرسانی در سد تالوار، نهایتا تا 2ماه آینده
   ایجاد 27هزار شغل تا پایان سال در استان
   تکمیل شبکه‌های فاضلاب و تصفیه‌خانه‌ها در شهرستان‌های استان
   تکمیل سد خرم‌رود
   اجرای طرح‌های آبرسانی به شهرستان‌های استان
   تسریع در اجرا و تکمیل طرح‌های حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای استان
   اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا 
   رسیدگی به مشکلات اراضی وقفی در کبودرآهنگ ظرف 2ماه

این خبر را به اشتراک بگذارید