• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 8 مرداد 1401
کد مطلب : 167278
+
-

فناوری‌های جدید در مقابله با سیل

فناوری
فناوری‌های جدید در مقابله با سیل

جاری شدن سیل در سراسر جهان تبدیل به یک پدیده طبیعی شایع شده است. پدیده‌ای که در گذشته هر 100 سال رخ می‌داد، حالا پدیده‌ای فصلی شده است که جان و مال هزاران نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد. به گزارش ساینس‌الرت، ابزارهای مقابله با این بلای طبیعی می‌تواند نقش بزرگی در کاهش خسارت‌های مالی و جانی ناشی از آن داشته باشد.

ایستادگی با واترگیت
واتر گیت یا دروازه آب، یک دستگاه از جنس پی وی سی و با سامانه‌ای هوشمند است که از فشار آب ورودی برای تثبیت خود استفاده می‌کند. این سیستم اگرچه از روش پیشگیری با کیسه‌های شن گران‌تر به‌حساب می‌آید، اما اثربخشی آن در مهار خسارت سیل اثبات شده است. این سیستم قابلیت استفاده انفرادی برای جلوگیری از ورود سیل به یک خانه و حتی در مقیاس بزرگ‌تر برای محافظت از یک منطقه را دارد. این دستگاه از کیسه‌های شنی سبک‌تر است و در کنار قابلیت استفاده چندباره، نیاز به مواد پرکننده هم ندارد که باعث آلودگی محیط می‌شوند.

WIPP: نبرد آب با آب 
این سیستم که از الیاف پلی استر بلند و بسیار بادوام و با روکش وینیل ساخته شده است، در واقع با ایده مبارزه آب با آب کار می‌کند. WIPP در واقع یک لوله بلند با ساختار مقاوم داخلی است. این سیستم را می‌توان با هر منبع آبی پر کرد و به‌عنوان یک مانع سنگین در برابر آب‌های سیلابی قرار داد و به‌عنوان محافظ از آنها استفاده کرد. مانند سایر سیستم‌ها، WIPP را می‌توان به راحتی و به سرعت در زمان لازم استفاده کرد. نصب و تعمیر آن راحت است و از سوی دیگر به‌صورت فشرده جمع می‌شود.

موانع ماژولار سیل 
موانع سیل که با نام بلوک سیل موجود است، یکی دیگر از ابتکارات شبیه به لگو است که می‌توانند در هم قفل شوند، روی هم قرار گیرند و برای محافظت از خانه‌ها و فضاهای تجاری در برابر سیل استفاده شوند. این دستگاه یک جعبه پر‌شونده است که در قسمت زیر آن لایه‌ای فوم وجود دارد که مانع از تراوش آب در این قسمت می‌شود. سادگی سیستم و وزن سبک آن به این معنی است که برای مونتاژ به آموزش خاصی نیاز نیست. بلوک‌های سیل یک راه‌حل با کیفیت بالا و مقرون به صرفه است که از کیسه‌های شن مؤثرتر به‌حساب می‌آید.

این خبر را به اشتراک بگذارید