• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
چهار شنبه 5 مرداد 1401
کد مطلب : 167074
+
-

کاشت 13چنار تنومند جریمه مالک متخلف

خشک کردن عمدی تعدادی از درختان خیابان ولیعصرعج ازسوی مدیریت شهری و دستگاه قضایی درحال پیگیری است

فضای سبز
کاشت 13چنار تنومند جریمه مالک متخلف

شهرداری تهران موضوع خشکاندن عمدی 13اصله درخت تنومند و با بن محیط بالا در محدوده چهارراه پارک‌وی خیابان ولیعصر(عج) را پیگیری کرده و مقرر شد به‌عنوان جریمه نخست، مالک متخلف 13اصله درخت تنومند را در همان موقعیت با نظارت کارشناسان سازمان بوستان‌ها بکارد.
به گزارش همشهری، رسیدگی به پرونده باغات تنها دستور جلسه دیروز پارلمان شهری بود و ازاین‌رو رئیس شورای شهر تهران به موضوع قطع 13درخت در خیابان ولیعصر اشاره کرد و گفت: «مالک با هدف زیباتر شدن ساختمان اقدام به این کار اشتباه کرده است. چرا که درختان سبب زیبایی بیشتر ساختمان می‌شدند.» مهدی چمران با بیان اینکه اخطارهایی به مالک داده شده بود اما بی‌اعتنایی او سبب خشک‌شدن درختان شده است، تأکید کرد: «این موضوع در کمیسیون ماده ۷ بررسی و نتایج آن اعلام شده است اما باید توجه کرد مشکل ما فقط پرداخت جریمه نقدی قطع درختان و ازبین‌بردن آنها نیست. چرا که این کار جرم است و ما از مراجع قضایی و دادستانی درخواست می‌کنیم مجازات لازم را براساس قانون اتخاذ کنند.»

صیانت از سرمایه‌های ملی
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تأسف از قطع درختان با بیان اینکه قطع کردن و خشکاندن درختان جرم محسوب می‌شود و این مالک هم مرتکب جرم شده است، گفت: «درختان خیابان ولیعصر باتوجه‌به بن محیط بالا، سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند و ازاین‌رو سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده و خواسته برخورد قاطعی با متخلف شده و پرونده هم در دادستانی شعبه 37همچنان مفتوح است.» پرونده به کمیسیون ماده7 ارسال و با اعمال ماده 4مقرر شده مالک به تعداد درختان خشکیده، درختان تنومند بکارد. علی‌محمد مختاری با بیان این مطلب عنوان کرد: «شهرداری تهران به‌هیچ‌عنوان در موضوع قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید