• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166759
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ADJ6j
+
-

سنت‌شکنی توپچی‌ها

آنها از سیتی هم بازیکن می‌خرند

منچسترسیتی در این فصل نقل‌وانتقالات از باشگاهی مصرف‌کننده به باشگاهی مولد تبدیل شده. پس از فروش رحیم استرلینگ و ژسوس به چلسی و آرسنال حالا نوبت فروش زینچنکوی اوکراینی به آرسنال بود. زینچنکو که مدافع چپ است، بعد از زندانی شدن بنژامن مندی (به جرم تجاوز) باز هم نفر اول پست دفاع چپ نبود. گواردیولا در این پست از کانسلو استفاده می‌کرد که یک راست‌پاست و پست تخصصی‌اش دفاع راست است. حتی آکه هم که مدافع مرکزی است، در پست زینچنکو به بازی گرفته شد. با این‌حال آرسنال او را 30میلیون پوند خرید. آن هم در پستی که تیرینی را دارد که یکی از بهترین مدافعان چپ بریتانیا محسوب می‌شود و همینطور نونو تاوارش که هنوز به تیمی منتقل نشده است.
   شاید یکی از دلایل این خرید استفاده از ملیت کاپیتان تیم ملی اوکراین بود. در انگلیس نسبت به اوکراین همدردی شدیدی وجود دارد و خرید زینچنکو می‌تواند وجهه آرسنال را نزد مردم بهتر کند.
   تا قبل از تابستان امسال، آرسنال در طول تاریخ هیچ بازیکنی از منچسترسیتی جذب نکرده بود و حالا 2بازیکن به نام زینچنکو و ژسوس جذب کرده.
   آرتتا که زمانی دستیار همین گواردیولا در من‌سیتی بود، حالا با 2خریدش به باشگاه سابق خود سود رسانده است. زینچنکو که جایی در ترکیب نداشت و ژسوس هم در فصلی که گواردیولا ترکیب را بدون مهاجم نوک می‌چید زیاد به بازی گرفته نشد و گاهی در وینگر راست بازی کرد. حالا با خرید هالند و خولین آلوارس هیچ شانسی برای بازی نداشت.
   آرتتا معمولا ستاره پنجره‌های نقل‌وانتقالات است. او در هر پنجره کلی خرید می‌کند اما دست‌آخر نتیجه‌ای نمی‌گیرد.
   خریدهای آرسنال در پنجره تابستانی2022 تا به این لحظه:
گابریل ژسوس45میلیون پوند
اولکساندر زینچنکو32میلیون پوند
فابیو ویرا5.31میلیون پوند
مت ترنر5.73میلیون پوند
مارکینیوش3.1میلیون پوند

این خبر را به اشتراک بگذارید