• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 2 مرداد 1401
کد مطلب : 166755
+
-

آماربازی

قرعه‌کشی فصل جدید لیگ برتر ایران فردا (دوشنبه) برگزار می‌شود. در ادامه معرفی تیم‌های این فصل و سابقه حضور آنها در لیگ برتر، امروز به نهمین تیم پرسابقه این فصل می‌رسیم. صنعت‌نفت آبادان پیش از این 11دوره در لیگ برتر حضور داشته و با آغاز فصل جدید، تعداد حضورهایش به 12دوره خواهد رسید. این 12دوره، آبادانی‌ها را در رتبه دوازدهم از لحاظ سابقه حضور در لیگ‌برتر قرار می‌دهد. منتها از 11تیمی که بالاتر از صنعت‌نفت قرار دارند 3تیم (سایپا، صبا، فجرسپاسی) امسال در لیگ‌برتر نیستند و به این ترتیب زردپوشان آبادان بین تیم‌های حاضر در این فصل، رتبه نهم را دارند. بالاترین رتبه صنعت‌نفت طی 11حضورش رتبه هفتم بوده که در لیگ19به‌دست آمد. ضعیف‌ترین رتبه این تیم هم رتبه17در لیگ هفتم بود.

مس کرمان بعد از 8دوره غیبت در لیگ برتر و 8سال حضور در لیگ‌یک، امسال به لیگ برتر برگشته تا تعداد حضورهایش در سطح اول را به 9دوره برساند. تعداد تیم‌هایی که حضورشان در لیگ برتر دورقمی شده 14تیم است و حالا مس کرمان نزدیک‌ترین تیم برای رسیدن به این جمع است. علاوه بر مس، تیم‌های ابومسلم و استقلال اهواز نیز 9دوره در لیگ برتر حاضر بوده‌اند که حالا دیگر هیچ‌یک از آنها وجود خارجی ندارند. بهترین رتبه مس کرمان طی 8حضور قبلی‌اش در لیگ برتر، رتبه سوم بوده که سال1388در لیگ هشتم به‌دست آمد و این تیم را به افتخار حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم رسانده است. بدترین رتبه تاریخ مس هم رتبه آخر در لیگ سیزدهم بود که باعث سقوط کرمانی‌ها شد.

بعد از مس کرمان به تیم نفت مسجدسلیمان می‌رسیم که فقط 5دوره در لیگ برتر حاضر بوده و امسال ششمین حضورش را جشن می‌گیرد. اما مسجدسلیمانی‌ها با همین 6حضور در رتبه یازدهم تیم‌های امسال هستند و 5تیم را پایین‌تر از خودشان می‌بینند. نفت مسجدسلیمان سال94برای نخستین بار به لیگ برتر رسید و بلافاصله با قرار گرفتن در رتبه آخر دوباره به لیگ‌یک سقوط کرد. این تیم در صعود بعدی‌اش موفق‌تر عمل کرد و 4فصل در لیگ برتر ماند تا امسال پنجمین حضور متوالی‌اش را جشن بگیرد. نفت به‌جز یک فصل همیشه در جمع قعرنشین‌ها بوده و خطر سقوط را احساس کرده است. آن یک فصل هم سال 99-98بود که مسجدسلیمانی‌ها با هدایت مهدی تارتار به مقام هشتم رسیدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید