• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166602
+
-

پرونده مفقود شدن نوجوان زرآبادی با کشف پیکر او توسط سگ زنده یاب بسته شد

کشف پیکر یاسین با کمک ناتاشا

داخلی
کشف پیکر یاسین با کمک ناتاشا

12 روز پس از مفقود شدن یاسین، پسر نوجوان زرآبادی در رودخانه رابچ در سیستان و بلوچستان، ناتاشا، سگ زنده‌یابی که در عملیات جست‌وجو در حادثه متروپل نیز حضور داشت، توانست پیکر بی‌جان او را پیدا کند.
به گزارش همشهری، یاسین نهنگی، نوجوان 16 ساله اهل زرآباد که از اعضای تیم فوتبال آکادمی فرهاد چابهار بود روز یکشنبه ۱۹ تیرماه امسال پس از پایان نماز عید قربان همراه 2 نفر از دوستانش تصمیم گرفتند که برای شنا و تفریح وارد رودخانه رابچ شوند. دوستان یاسین از قسمت بالای رودخانه وارد شدند اما او از بخش پایینی که عمیق است وارد رودخانه شد و از آن لحظه به بعد هیچ کدام از دوستانش او را ندیدند و معلوم نشد که چه بلایی بر سرش آمده است. به این ترتیب ماجرای مفقود شدن یاسین و تلاش‌های بی‌وقفه برای یافتن اثری از او آغاز شد.

اتحاد اهالی زرآباد برای یافتن یاسین
هیچ کس به درستی نمی‌دانست بر سر پسر نوجوان چه آمده و او به چه سرنوشتی دچار شده است. با این وجود از همان روز اول همه اهالی زرآباد برای یافتن او بسیج شدند. نیروهای هلال احمر، بسیج، اورژانس، نیروهای دریایی ارتش و سپاه و ... تلاش‌های گسترده‌ای را آغاز کردند. چون ممکن بود جریان آب او را با خود برده باشد چندین گروه از نیروهای مردمی در پایین دست رودخانه مشغول جست‌وجو شدند و گروه‌های دیگر نیز اطراف آنجا را جست‌وجو کردند. تلاش‌هایی که با گذشت چند روز به نتیجه‌ای نرسید. در ادامه اهالی زرآباد با ایجاد زنجیره انسانی تصمیم گرفتند همه رودخانه را جست‌وجو کنند. اقدامی که تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بازتاب گسترده‌ای داشت. این عکس به نماد اتحاد و همدلی در بین زرآبادی‌ها تبدیل شد و بعد از انتشار آن بود که همه نگاه‌ها به زرآباد دوخته شد. مردم در این مدت حتی با ایجاد راهی فرعی، مسیر رودخانه را تغییر دادند تا بتوانند راحت‌تر رودخانه را جست‌وجو کنند. 
در این مدت پدر و مادر یاسین با هر خبری زنده می‌شدند و می‌مردند. هروقت که خبری درباره احتمال پیدا شدن او می‌رسید امیدهای‌شان برای زنده بودن او بیشتر می‌شد و وقتی تیم های جست‌وجو به نتیجه‌ای نمی‌رسیدند امیدهای آنها نیز ناامید می‌شد. این شرایط تا چند روز ادامه داشت و جست‌وجوها برای یافتن پسر نوجوان به هیچ نتیجه‌ای نرسید.

عدنان و ناتاشا در زرآباد
وقتی حادثه مفقود شدن یاسین در رسانه‌ها منتشر شد، این خبر به گوش عدنان مطوری، یکی از اهالی آبادان نیز رسید. او سگی به نام ناتاشا دارد که در جریان حادثه ریزش ساختمان متروپل از او برای جست‌وجوی مفقودشدگان کمک گرفته بود. عدنان وقتی متوجه شد که جست‌وجوها برای یافتن یاسین به جایی نرسیده است و پدر و مادرش برای او بی‌قراری می‌کنند، تصمیم گرفت همراه با ناتاشا راهی زرآباد شود. عدنان و ناتاشا از همان روزی که به زرآباد رسیدند جست‌وجو برای پیدا کردن یاسین را شروع کردند. تلاش‌های آنها ادامه داشت تا اینکه سرانجام روز پنجشنبه با گذشت 12 روز از مفقود شدن یاسین، ناتاشا اعضای تیم جست‌وجو را به جایی برد که هیچ کس گمان نمی‌کرد پیکر یاسین در آنجا کشف شود. او با دست‌هایش شروع به کندن زمین کرد و به این ترتیب نیروهای مردمی شروع به کندن زمین کردند و توانستند پس از 12 روز بی‌خبری پیکر بی‌جان یاسین را کشف کنند.

ناتاشا چطور یاسین را پیدا کرد
عدنان مطوری هرچند از جانباختن یاسین ناراحت است اما خوشحال است که سگ او ناتاشا توانست پیکر این نوجوان را پیدا کرده و به سردرگمی خانواده‌اش پایان دهد. او می‌گوید: زمانی که فهمیدم این حادثه اتفاق افتاده تصمیم گرفتم از آبادان به زرآباد بروم تا شاید بتوانیم یاسین را پیدا کنیم تا پدر و مادرش به آرامش برسند.  او ادامه می‌دهد: روز اولی که به زرآباد آمدیم، برای سگم ناتاشا، لباس یاسین را آوردند و آن را بو کرد. گفتم برو یاسین را پیدا کن. او همان روز مستقیم رفت داخل آب و به ما علامت داد. او ما را  به همان محدوده ای که پیکر یاسین پیدا شد برد تا اینکه درنهایت توانست پیکر او را پیدا کند. هرچند بعد از 12 روز پیکر بی‌جان یاسین را پیدا کردیم اما همین که پدر و مادر او از بی‌قراری نجات پیدا کردند برای ما ارزشمند است.  مطوری، حادثه متروپل را یادآوری می‌کند و می‌گوید: وظیفه ما بود که برای کمک بیاییم. همانطور که در حادثه متروپل هم افراد زیادی از شهرهای مختلف برای کمک به آنجا آمده بودند این هم وظیفه ما بود که این کار را انجام دهیم و برای کمک به زرآباد بیاییم. من در اینجا با ماجرای عجیب و غریبی مواجه شدم و آن هم اتحاد بین مردم بود. همه بسیج شده بودند تا هرطور که شده یاسین را پیدا کنند. با چشمان خودم دیدم که مردم چطور برای پیدا کردن این نوجوان تلاش می‌کردند و اتحاد داشتند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :