• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 مرداد 1401
کد مطلب : 166570
+
-

بازارها/پیش بینی تداوم افت قیمت طلا در روزهای آینده

پیش بینی تداوم افت قیمت طلا در روزهای آینده
محمد کشتی‌آرای، نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هفته گذشته با توجه به کاهش نرخ ارز و انس جهانی طلا، قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود و چون تقاضا کم شد قیمت‌ها ثبات داشت. پیش‌بینی می‌شود در روزها و هفته‌های آینده افت قیمت تداوم داشته باشد. او افزود: در هفته گذشته به طور متوسط ۲۰۰‌هزار تومان کاهش حباب سکه را داشتیم و در حال حاضر هر قطعه سکه یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان حباب دارد.

جزئیات شیوه جدید قیمت‌گذاری کالاها اعلام شد
حسین فرهیدزاده، سرپرست سازمان حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان، در نامه‌ای به معاونان وزیر صمت، فرآیند جدید قیمت‌گذاری کالاها را اعلام کرد.او در این نامه گفته که بر‌اساس تصمیمات بند ستاد تنظیم بازار درباره روند درخواست افزایش قیمت کالاها از طریق دفاتر تخصصی مرتبط در وزارت صمت، مقرر شده در فرایند قیمت‌گذاری پیشنهادهای صنوف و کارخانه‌داران از سوی دفاتر تخصصی وزارتخانه‌های جهاد‌کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان منتقل شود.

ساعت کار نانوایی ها کاهش نیافته است
مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای‌اساسی وزارت جهاد گفت: تاکنون گزارشی مبنی‌بر کاهش ساعت کار نانوایی‌ها نداشتیم؛ چرا که با اجرای طرح هوشمندسازی و رقابتی‌شدن نانوایی‌ها، در برخی نقاط شهر ۲۴‌ساعته نانوایی‌ها فعالیت دارند. او همچنین افزود: اصلاح نظام یارانه و آزادسازی آرد ارتباطی به گران‌فروشی و کم‌فروشی نان ندارد، اما این موارد نسبت به گذشته به مراتب کمتر شده است. مردم هر‌گونه تخلف کم فروشی یا گران فروشی نانوایی‌ها را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید