• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166066
+
-

رئیسی خطاب به آمریکا و کشورهای عربی مطرح کرد:

هرگونه ناامنی در منطقه پاسخ سخت و پشیمان‌کننده دارد

دولت
هرگونه ناامنی در منطقه پاسخ سخت و پشیمان‌کننده دارد

رئیس‌جمهور در استان مرزی کرمانشاه نسبت به تحولات اخیر منطقه‌ای در گسترش روابط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با رژیم صهیونیستی و نقش تسهیل‌گر ایالات‌متحده در این روابط هشدار داد؛ اظهاراتی که نگاهی به سفر همزمان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به تل‌آویو و ریاض داشت. سیدابراهیم رئیسی در اجتماع مردم کرمانشاه با بیان اینکه «متأسفانه برخی از کشورهای منطقه در حال ترانزیت ناامنی و تروریسم از غرب و ایالات‌متحده به منطقه هستند»، گفت: اجازه دهید در جمع مردم غیور و مقاوم کرمانشاه به آمریکایی‌ها و متحدان آنها در منطقه بگویم که ملت بزرگ ایران هیچ‌گونه ناامنی و بحرانی را در منطقه نمی‌پذیرد و هرگونه خطایی در این منطقه با پاسخ سخت و پشیمان‌کننده‌ای مواجه خواهد شد. آمریکایی‌ها و متحدان منطقه‌ای‌اش بدانند که ملت‌های مسلمان منطقه از روابط تحقیرآمیز دولت‌های خود با آمریکایی‌ها که موجب غارت منابع آنها می‌شود، سخت بیزارند.

ایران امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیسی قدرت نظامی، توانایی‌ها و اقتدار ایران در منطقه را امنیت‌ساز دانست و تأکید کرد: دخالت بیگانگان و آمریکایی‌ها در منطقه جز ایجاد بحران و ناامنی نتیجه دیگری ندارد. او با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بداند که نباید در این منطقه چشم طمع به هیچ کجا داشته باشد، گفت: برقراری ارتباط و عادی‌سازی روابط، به هیچ‌وجه برای رژیم صهیونیستی امنیت‌ساز نخواهد بود. این پیام را همه خبرنگاران به همه جهان مخابره کنند که ایران اسلامی امروز از همه زمان‌ها قوی‌تر و آمریکا از همیشه ضعیف‌تر است. رئیس‌جمهور با اشاره به اعلام رسمی آمریکایی‌ها مبنی بر شکست فشار حداکثری به جمهوری اسلامی ایران گفت: شما ما را با تحریم‌ها و تهدیدها آزمودید، چرا امر تجربه شده را دوباره می‌آزمایید. رئیسی در بیست‌وهشتمین سفر استانی خود به مقصد کرمانشاه در اجتماع مردم سرپل ذهاب نیز سخنرانی داشت. او در بخشی از بازدیدهای میدانی این سفر بلافاصله پس از ورود به استان کرمانشاه با بالگرد راهی مناطق مرزی ایران با عراق شد و ضمن بازدید از مرز مشترک 2کشور، به‌صورت هوایی از پایانه مرزی و گمرک «پرویزخان» در شهر قصرشیرین بازدید کرد. حضور در پادگان «ابوذر» و گفت‌وگو با فرماندهان و افسران تیپ3 لشکر81 زرهی ارتش نیز بخشی از دیدارهای رئیسی در این سفر بود.

دستور راه‌اندازی قرارگاه اشتغال
رئیسی در نشست خبری پایان سفر کرمانشاه گفت: «در مجموعه بازدیدها و نشست‌های انجام‌شده، معلوم شد که محوری‌ترین مشکل استان بیکاری است که باید از طریق ایجاد اشتغال پایدار حل شود و بیشترین اعتبارات به این موضوع اختصاص می‌یابد.» او مسئله اشتغال را محوری‌ترین موضوع در استان کرمانشاه دانست و گفت: تأکید کردم با همت مسئولان استان‌ و همکاری خودم مردم و جوانان عزیز، باید خانواده‌ها و به‌ویژه تحصیلکرده‌ها از نگرانی خارج شوند. در همین راستا تصمیم گرفته شد قرارگاه اشتغال زیرنظر معاونت اجرایی رئیس‌جمهور تشکیل و فعال شود که مأموریت آن رفع بیکاری است. رئیس‌جمهور در شورای اداری استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه وضعیت این استان حتماً با شرایط اول انقلاب متفاوت است، اما همچنان با وضع مطلوب فاصله دارد و رساندن این استان به وضعیت مطلوب نیازمند نگاه تحول‌گرایانه و اقدامات جهادی است»، ادامه داد: وجود مشکلاتی نظیر بیکاری زیبنده استان کرمانشاه نیست. رفع این مشکلات نه با سخنرانی و بخشنامه که با حرکت جهادی در عمل و اجرا میسر خواهد شد.
او ارتقای کارآمدی و افزایش اعتماد و امید مردم به نظام را مهم‌ترین ماموریت دولت اعلام کرد و گفت: نباید در این زمینه با کسی رودربایستی داشته باشیم. اگر کسی در مسیر اجرای کارها مانع‌تراشی کرده و تأخیر ایجاد می‌کند، اگر دل کار کردن ندارد و در مسیر خدمت خطرپذیر نیست، بدون رودربایستی باید کنار گذاشته شود. افراد ناکارآمد نباید در مصادر تصمیم‌گیری و حساس به‌کار گرفته شوند.

قول‌های رئیس‌جمهور در سفر استانی کرمانشاه
رئیس‌جمهور در سفر استانی کرمانشاه و بازدیدهای متعدد این استان پیگیری برخی مصوبات این سفر را از معاون اجرایی رئیس‌جمهور و استاندار خواستار شد. مهم‌ترین این مصوبات به شرح زیر بودند:

تصویب 11طرح و تخصیص اعتبارات ایجاد شغل     تخصیص اعتبار برای طرح‌های زیربنایی ازجمله راه‌های مواصلاتی
  تضمین خرید محصولات کشاورزی در 900هزار هکتار اراضی زراعی استان
تصویب 200طرح برای توسعه استان
تکمیل 5سد و تصفیه‌خانه‌های ناقص برای تامین آب شرب شهرستان‌های استان
اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز برای سفرهای امن و ترانزیت
  تبدیل مدارس کانکسی به مدارس ساختمانی مناسب و تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی
  تکمیل و تجهیز بیمارستان‌های طالقانی، اسلام‌آباد و دالاهو
تامین اعتبار پروژه راه‌آهن غرب کشور برای تجارت و حمل‌ونقل زائران
تصویب آیین‌نامه تاسیس منطقه آزاد قصرشیرین تا 15روز آینده
مهلت اضافه در بازپرداخت تسهیلات زلزله سرپل‌ذهاب


 

این خبر را به اشتراک بگذارید