• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 166027
+
-

تجمیع 9 بازار روز همدان

راحله عبدالحسینی _  خبرنگار

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری همدان به همشهری گفت: هم‌اکنون در شهر همدان 9بازار روز موقت مثل جمعه‌بازار، یکشنبه‌بازار و... برپاست که هر یک از آنها یک روز در هفته دایر هستند. 
در نظر داریم با تخصیص محلی مجزا این روزبازارها را تجمیع و به بازار دائمی تبدیل کنیم تا شرایط بهتری برای فروشندگان فراهم شود و شهروندان هم از آسیب برگزاری این روزبازارها در اطراف محل زندگی‌شان در امان باشند.
روزبازارهای همدان بیشتر در مناطق مرکزی و جنوبی شهر مستقر هستند و قدمت آنها به بیش از 2دهه پیش برمی‌گردد.
معراج آشورلو افزود: محل جدیدی که برای بازار دائمی و تجمیع روزبازارها در نظر گرفته شده، روبه‌روی سایت نیروی انتظامی واقع در بزرگراه امام‌خمینی(ره)، نرسیده به بیمارستان تامین اجتماعی است که تملک این ملک از سوی شهرداری همدان در حال پیگیری است.
آشورلو درباره نارضایتی مردم از روزبازار کوی خاتم اینطور گفت: روزبازار کوی خاتم در مرکز شهر همدان روزهای جمعه برپا می‌شود و از چند سال پیش موجب نارضایتی ساکنان خانه‌های اطراف شده‌است. همین نارضایتی باعث شد تا نسبت به ساماندهی روزبازارها اقدام اساسی در پیش بگیریم.
پیش از این روزبازار کوی خاتم با خانه‌های مسکونی که بیشتر ویلایی بود، فاصله داشت. گسترش ساخت‌وساز و افزایش جمعیت باعث شد تا فاصله روزبازار و خانه‌های مسکونی کمتر شود.
رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری همدان با بیان اینکه روزبازارها از ساعت 8تا17 دایر هستند، گفت: روزبازار کوی خاتم که جمعه‌ها برگزار می‌شود ساکنان خانه‌های اطراف را با معضل سروصدا و برهم خوردن آرامش، تردد وسایل نقلیه و کمبود جای پارک روبه‌رو کرده‌است. چندی پیش هم زمینی در کنار مصلی را برای جابه‌جایی جمعه‌بازار کوی خاتم پیشنهاد دادیم که از سوی استانداری پذیرفته نشد.
محمدعلی محمدی، فرماندار همدان نیز از اعلام آمادگی فرمانداری برای آماده شدن زیرساخت‌های لازم برای تغییر مکان جمعه‌بازار توسط شهرداری خبر داد و گفت: تغییر مکان جمعه‌بازار کوی خاتم زمانی انجام می‌شود که محل مناسبی برای آن درنظر گرفته شود. کنار مصلی مکان مناسبی برای جمعه‌بازار نیست.
روزبازارها معمولا یک روز در هفته در فضایی باز در خیابان یا میدان اصلی شهر برگزار می‌شوند و انواع و اقسام مایحتاج شهروندان را عرضه می‌کنند. از این‌رو مشتریان پروپاقرصی هم دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید