• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 25 تیر 1401
کد مطلب : 165987
+
-

سپاهان پر ستاره؟

رامین رضاییان روز گذشته رسما به سپاهان پیوست. حالا باید دید شایعه حضور گومیس هم به واقعیت تبدیل می‌شود یا نه

سپاهان پر ستاره؟

امیرحسین اعظمی

سپاهان پس از جذب بازیکنانی مثل محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور و محمد علی‌نژاد، همچنان در تلاش برای جذب چند بازیکن دیگر است. این خریدها هنوز توقعات هواداران سپاهان را برآورده نکرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا مدیران باشگاه سراغ چند ستاره بروند. سپاهانی‌ها در 2‌سال گذشته جزو گران‌ترین و پرمهره‌ترین تیم‌های لیگ بودند ولی در راه رسیدن به قهرمانی ناکام ماندند. حالا محمدرضا ساکت با استفاده از قدرت مالی باشگاه سپاهان در تلاش برای تقویت تیمش است تا شاید ناکامی 2‌فصل اخیر را جبران کند. جدایی اسماعیلی‌فر، رفیعی، شهباززاده، میرزایی، گولسیانی، پورقاز و کنت قطعا تغییرات نسبتا زیادی را برای فصل آینده در ترکیب طلایی‌پوشان ایجاد خواهد کرد و باید دید سپاهانِ ژوزه مورایس با چه چهره‌ای وارد لیگ خواهد شد.

   بازگشت به رامین
سپاهان بعد از قطعی‌شدن جدایی رامین رضاییان از پرسپولیس، با این بازیکن تماس گرفت ولی مبلغ پیشنهادی این بازیکن بالا بود و همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه اصفهانی از جذب ستاره پرسپولیس منصرف شوند. آنها به سرعت با یک‌مدافع برزیلی توافق کردند و حتی این بازیکن برای عقد قرارداد چند روزی در اصفهان حضور داشت ولی در نهایت مصدومیت کشاله باعث شد تا مورایس از جذب این بازیکن برزیلی منصرف شود. با گذشت یک‌ماه پس از مذاکرات ابتدایی با رضاییان، دوباره نظر ژوزه مورایس به بازیکن سابق پرسپولیس جلب شد؛ بازیکنی که در جام‌جهانی2018 عضو تیم ملی بود، اما پس از تغییر و تحولات در تیم ملی دیگر مدنظر مربیان بعدی قرار نگرفت. رامین در نیم‌فصل دوم سال گذشته برای پرسپولیس بازی کرد اما درنهایت جای خود را به دانیال اسماعیلی‌فر مدافع راست سپاهان داد. رضاییان که هفته گذشته خبر پیوستنش به الشحانیه را تکذیب کرد، دیروز به اصفهان رفت و پس از انجام مذاکرات نهایی با امضای قراردادی 2‌ساله رسما به سپاهان پیوست تا یکی از جذاب‌ترین جا‌به‌جایی‌های این فصل بین سپاهان و پرسپولیس و جالب‌اینکه در یک‌پست انجام شده باشد. طلایی‌پوشان اصفهانی که با ژوزه مورایس برای کسب عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را آغاز خواهند کرد، خلأهای زیادی برای ساختن تیمی قدرتمند در پیش داشتند که بی‌شک یکی از آنها با جذب رامین رضاییان برطرف شد.
حالا سوال مهم اینجا است که رضاییان با چه مبلغی سر از سپاهان درآورده و آیا سپاهانی‌ها حاضر شده‌اند با رقم پیشنهادی او موافقت کنند یا خود بازیکن پس از چند هفته از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است.

  گومیس به سپاهان می‌آید؟
در یک هفته گذشته هم شایعات زیادی درخصوص احتمال جذب گومیس، مهاجم فصل قبل گالاتاسرای توسط سپاهان مطرح شده است. گومیس مهاجم 36‌ساله فرانسوی بعد از 4‌سال درخشش در الهلال عربستان و 2‌قهرمانی با تیم سعودی در آسیا، در زمستان گذشته راهی گالاتاسرای شد. بازگشت گومیس به گالاتاسرای خوش‌یمن نبود، چراکه او با وجود زدن 9‌گل در 14‌بازی نتوانست انتظارات را برآورده کند و حالا فاصله‌ای تا فسخ قراردادش ندارد. سایت «اسپور» ترکیه خبر داد باشگاه گالاتاسرای تصمیم گرفته قرارداد امبای دیاگنه و بافتیمبی گومیس را فسخ کند و نام این دو بازیکن را در لیست خروجی تابستانی تیم قرار دهد. گومیس یکی از گزینه‌های مورایس سرمربی جدید سپاهان برای تقویت خط حمله تیمش مطرح می‌شود، این در حالی است که مورایس با درخشش این مهاجم فرانسوی قهرمان لیگ عربستان شد. با فسخ شدن قرارداد گومیس با گالاتاسرای شاید کار سپاهان برای جذب این مهاجم گلزن و باتجربه راحت شود ولی جذب این بازیکن برای یک‌فصل حداقل یک‌میلیون و 200‌هزار دلار برای سپاهان هزینه خواهد داشت؛ هزینه‌ای که باید دید سپاهانی‌ها می‌توانند از عهده آن بربیایند یا خیر.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید