• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165276
+
-

وزیر راه: فروش بلیت‌ دلاری به خارجی‌ها و گرانفروشی ایرلاین‌ها ممنوع است

پیگیری فعالان صنعت گردشگری در چند روز گذشته و دیدار آنها با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌منظور اعتراض به فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به گردشگران و اتباع خارجی سرانجام نتیجه داد و به گزارش صدای میراث، با پیگیری عزت‌الله ضرغامی در هیأت وزیران و گفت‌وگوی او با وزیر راه‌وشهرسازی، سرانجام فروش دلاری بلیت به گردشگران و اتباع خارجی ممنوع شد. رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی نیز صبح دیروز اعلام کرد که فروش بلیت پروازهای داخلی به نرخ دلاری منتفی شده است.
به‌گفته او، ‌از این پس فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار نخواهیم داشت. این موضوع دیروز - یکشنبه ۱۲ تیر - نیز به ایرلاین‌ها به‌صورت مکتوب ابلاغ شده است؛ در جلسه‌ای هم که دیروز مدیران ایرلاین‌ها با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشته‌اند، این ممنوعیت به آنها اعلام شد.
وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرده است که هیچ ایرلاینی حق ندارد بالاتر از نرخی که در وب‌سایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر می‌شود، اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی کند. رستم قاسمی همچنین از مسافران پروازها خواست گرانفروشی ایرلاین‌ها را به وزارت راه وشهرسازی اعلام کنند. او گفت: برای پیگیری موضوع گرانفروشی‌ها دستور دادیم در فرودگاه‌های کشور میز بازرسی گذاشته شود تا مردم با مراجعه به این میز گرانفروشی بلیت را گزارش دهند. به گزارش صدای میراث، ابتدای هفته گذشته بود که برخی ایرلاین‌های داخلی اقدام به فروش بلیت پروازهای داخلی خود به اتباع خارجی آن هم با محاسبه قیمت دلاری برای پروازهای تا یک ساعت ۱۰۰دلار و یک ساعت بیشتر ۱۵۰دلار کردند. چندین بلیت نیز به مسافران خارجی فروخته شد و به‌عنوان مثال بلیت پرواز تهران - اهواز ۴ و نیم میلیون تومان و بلیت پرواز تهران - مشهد ۶میلیون تومان فروخته شد. براساس این گزارش‌ها، فعالان صنعت گردشگری از همان ابتدا خواستار برخورد با ایرلاین‌هایی شدند که در بخشنامه‌های خود از آغاز فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع خارجی خبر دادند. به‌گفته آنها این اقدام نقض کدهای اخلاقی بین‌المللی در صنعت گردشگری و ایجاد تبعیض در بخش گردشگری است. پس از این اعتراضات بود که عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دیدار با فعالان معترض به اقدام ایرلاین‌های داخلی براساس خبر صدای میراث از این نشست، وعده داد موضوع را در جلسه هیأت دولت مطرح و با وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری طرح موضوع خواهد کرد و این مشکل را که منجر به کاهش حجم ورود گردشگران خارجی به‌ویژه از کشور عراق به ایران می‌شود حل کند. اکنون رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که فروش بلیت دلاری در پروازهای خارجی به اتباع و گردشگران خارجی ممنوع است و ایرلاین‌ها نیز حق گرانفروشی بلیت پروازها را ندارند و مردم می‌توانند با مراجعه به میز بازرسی فرودگاه‌های کشور گرانفروشی بلیت پروازها از سوی ایرلاین‌ها را گزارش کنند تا برخورد قانونی با گرانفروشان بخش گردشگری انجام شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید