• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 14 تیر 1401
کد مطلب : 165252
+
-

نکته بازی/ چه خبر از تایلند؟

داستان رضا اسدی هم در پرسپولیس جالب شده است. او ابتدای فصل گذشته با سروصدای فراوان پرسپولیسی شد اما انتظارات را برآورده نکرد. هواداران هم از دست او کم شاکی نبودند. در این شرایط انتظار می‌رفت برای فصل جدید، باشگاه در موضع بالا دست قرار بگیرد و اسدی کوتاه بیاید اما گویا این اتفاق رخ نداده و دست‌کم تا زمان تنظیم این مطلب مذاکرات به بن‌بست خورده. شگفت‌انگیز است که اسدی بعد از آن عملکرد، حالا توقعات غیرقابل‌قبول هم دارد. همه اینها در حالی است که اواسط فصل گذشته و بعد از اوج‌گیری فشارها روی این بازیکن، اطرافیان او ناگهان داستان پیشنهاد یک تیم تایلندی را رو کردند و حتی گفتند توافق شده، اما حالا که فصل به پایان رسیده، خبری از آن پیشنهاد کذایی هم نیست. چی شد پس؟

جبران کنیم...
محمد دانشگر رقم‌زننده یکی از غافلگیرکننده‌ترین انتقال‌های این سالیان فوتبال ایران بود. او به‌طور ناگهانی از استقلال راهی سپاهان شد و یک قرارداد 3 ساله بست که در مورد رقم آن، حرف و حدیث‌های زیادی به‌وجود آمد. دانشگر در حالی تن به این انتقال داد که قبلا گفته بود «تیمم را نمی‌فروشم» و این مسئله حسابی بولد شد. نهایتا او پیامی در فضای مجازی منتشر کرد که جالب بود. دانشگر چیزهای مبهمی در مورد بودن و رفتن و این قبیل مسائل نوشت و آخرش هم به نشانه ابراز ارادت به استقلالی‌ها قول داد شادی گلش در این تیم (همان راه رفتن به سبک خاص) را در سپاهان انجام ندهد. واقعا که چه لطف بزرگی. اصلا آدم از این همه تعصب به وجد می‌آید. عجب نسل وفاداری هستید شماها!

همه چیز که مادیات نیست
یک زمان رقم قراردادها در فوتبال ایران رسانه‌ای می‌شد که البته همان زمان هم این پول‌ها اصلا کم نبود. با این حال بالاخره باشگاه‌ها می‌گفتند و مردم هم می‌شنیدند. الان اما به سطحی رسیده‌ایم که دیگر اعلام این ارقام نجومی به صلاح هیچ‌کس نیست، در نتیجه فقط اختلاف قیمت‌ها به رسانه‌ها درز می‌کند. مثلا علی علیزاده، معاون فنی مس رفسنجان گفته: «ما 80هزار دلار کمتر از پیشنهاد پرسپولیس به منشا پول دادیم.» این یعنی الان باید خودمان حدس بزنیم رقم قرارداد منشا چقدر است و چه بندهایی دارد که او حاضر شده 80هزار دلار کمتر از پرسپولیس پول بگیرد. خب البته از آنجا که مس رفسنجان صد برابر بیشتر از پرسپولیس هوادار دارد، منشا راضی شده با پول کمتر در این تیم توپ بزند. همه‌‌چیز که مادیات نیست!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید