با اتمام عملیات اجرایی پروژه ساخت پایانه زیرزمینی اکباتان این زیرساخت عمرانی، ظرف روزهای آینده وارد مدار بهرهبرداری خواهد شد؛ اتفاقی بزرگ و مهم برای خط 4متروی تهران که نهتنها خدمات تعمیر و نگهداری از واگنهای فعال در این خط را تسهیل میکند، بلکه امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها را نیز میسر میسازد. به گزارش همشهری، عملیات اجرایی پروژه احداث پایانه اکباتان که در 2طبقه و با 70هزار مترمربع زیربنا طراحی شده است، از سال 1387شروع شد و امروز شاهد بهرهبرداری از فاز نخست آن هستیم. مسعود درستی، مدیرعامل شرکت متروی تهران در این رابطه میگوید:«خط 4مترو پیش از این صرفاً از خدمات فاز نخست پایانه شهید کلاهدوز بهرهمند بود، اما با افتتاح پایانه اکباتان که بزرگترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری در کشور بهحساب میآید، روند سرویس دهی به قطارهای این خط و همچنین مسافرگیری واگنها شکل متفاوتی بهخود خواهد گرفت.» همچنین درستی میگوید:« احداث پایانه اکباتان بهصورت زیرزمینی صورت گرفته تا ضمن رعایت ضوابط ایمنی، کمترین مزاحمت برای ساکنان این محدوده از شهر ایجاد شود.» گفتنی است که این پایانه با کاربریهای اداری وخدمات فنی- مهندسی، ظرفیت پذیرش 21رام قطار را دارا بوده و 9خط ریلی آن دارای جایگاه تعمیرات دورهای و سرویس قطارها است. پس از حدود 13سال انتظار، فاز نخست پایانه متروی اکباتان به بهرهبرداری میرسد.
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب :
165071
لینک کوتاه :
newspaper.hamshahrionline.ir/QWV5l
+
-
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه همشهری می باشد . ذکر مطالب با درج منبع مجاز است .
Copyright 2021 . All Rights Reserved