• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب : 165040
+
-

هرج و مرج با اختلال تاکسی‌های بدون راننده

فناوری
هرج و مرج با اختلال تاکسی‌های بدون راننده

خبرها حاکی از نخستین اختلال در سیستم یک ناوگان تاکسی بدون راننده در آمریکاست. به‌گفته یکی از کاربران پلتفرم ردیت، حداقل 12دستگاه شورلت بولت که مربوط به شرکت GM Cruise Automation هستند در سانفرانسیسکو باعث مسدود شدن یک چهارراه شده‌اند.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که همه این خودروهای بدون راننده در تقاطع 2خیابان متوقف شده‌اند. شرکت کروز مجاز است بین ساعت 22تا 5  از تاکسی‌های بدون راننده در مناطق شهری استفاده کند.
به گزارش موتور وان، با این حال به‌نظر می‌رسد که یک عیب سیستمی باعث شده که همه این وسایل نقلیه در خیابان از کار بیفتند. این خودروها که تقاطع 2خیابان را مسدود کرده بودند، حالا باید به وسیله کارکنان شرکت کروز به انبارها، گاراژها و تعمیرگاه‌های این شرکت هدایت شوند.
اگرچه دلایل دقیق این اتفاق مشخص نیست، اما کاربران دلایلی را با زبان طنز برای این اتفاق عنوان می‌کنند. ازجمله اینکه «قرار است خودروهای بدون راننده دور هم جمع شوند تا کنترل انسان‌ها را در دست بگیرند.»از ظهور نخستین خودروی خودران یا اصطلاحا روباتیک چند سال می‌گذرد. آنها اگرچه آزمایش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند اما تا وقتی بتوانند اطمینان مردم را به‌طور کامل جلب کنند راه زیادی پیش رو دارند. رایج‌ترین تکنولوژی مورد استفاده در خودروهای روباتیک فناوری هوش مصنوعی است و مهم‌ترین چیز مورد نیازش داده‌های فراوان و به‌روز خواهد بود.
این خودروها اگرچه عنوان می‌شود که می‌توانند موانع مختلف مانند خودروهای دیگر و انسان‌ها را تشخیص دهند، اما هنوز نتوانسته‌اند جایگزین خودروهای فعلی شوند.
مدتی پیش در خبرها آمده بود که خودروهای روباتیک بدون دلیل ترمز می‌کنند یا زمانی که در شب سایه ناشی از نورهای شهری افراد در کف خیابان می‌افتد، این خودروها به غلط آن را یک انسان تصور می‌کنند و در نتیجه ترمز می‌کنند.
با این حال، از آنجا که نخستین بار است چنین اتفاقی در مورد شورلت‌های شرکت کرزو رخ می‌دهد، این شرکت هنوز پاسخی درباره دلایل این اختلال نداده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید