• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب : 165028
+
-

بن‌بست

چلسی در نقل‌و‌انتقالات عملکردی مشابه منچستر داشته است

بن‌بست

باشگاه چلسی که درنظر داشت ریچارلیسون را از تاتنهام هایجک کند، در این راه ناموفق بود. باشگاه لندنی حتی نتوانست رافینیا را از چنگ آرسنال و بارسلونا برباید. توافق با لیدز بر سر این بازیکن انجام شده اما خود بازیکن مدت‌هاست منتظر بارسلوناست. پیشنهاد چلسی 60میلیون یورو بود اما بارسلونا با 50میلیون جلو آمده است. بارسلونا  روز پنجشنبه پیشنهادی به لیدز ارائه کرد که به این صورت است؛ 50‌میلیون یورو به‌علاوه 10‌میلیون یورو پاداش، این مبلغ قرار است به‌صورت اقساطی پرداخت شود، اما لیدز همچنان اصرار دارد که فقط پیشنهاد 60‌میلیون پوندی چلسی را پذیرفته است.
ریچارلیسون هم در ۲۵سالگی از اورتون به تاتنهام پیوست. این دومین تلاش چلسی برای خرید وینگر راست بود. برای همین آبی‌پوشان پایتخت دنبال نهایی کردن انتقال رحیم استرلینگ هستند. اصلا معلوم نیست کونته که سبکی تدافعی دارد، این همه بازیکن هجومی را در تاتنهام برای چه می‌خواهد. قرارداد ریچارلیسون برزیلی 5ساله است با قیمت اولیه 50میلیون پوند بدون احتساب‌ افزونه‌ها که می‌تواند تا 60میلیون هم بالا برود. او چهارمین خرید قطعی تابستان رؤیایی اسپرز محسوب می‌شود. یکی از دلایلی که این بازیکن نپذیرفت به چلسی برود، حضور لوکاکو در این تیم بود. البته لوکاکو یک فصل قرضی به اینتر رفته اما برمی‌گردد. ریچارلیسون چندی پیش در اردوی تیم ملی برزیل با وینیسیوس دعوایش شد و دلیل دعوا این بود که وینی به‌شوخی گفته بود لوکاکو از او بهتر است. وینگر جدید تاتنهام 36بار پیراهن تیم ملی برزیل را پوشیده و در ۴‌فصل برای تافی‌ها ۴۳‌گل لیگ برتری به ثمر رسانده است.
توخل که لوکاکو را رد کرده و به اینتر قرض داده، می‌خواهد در خط حمله تیمش دگرگونی ایجاد کند تا چلسی با من‌سیتی و لیورپول از لحاظ گلزنی و قدرت هجومی قابل‌رقابت باشد. پولیسیک، زیاش، ورنر و هودسون اودوی احتمالا از تیم خواهند رفت. حکیم زیاش در صدر لیست علاقه‌مندی‌های میلان در نقل و انتقالات تابستانی قرار دارد. اکنون قرار است میلان یک پیشنهاد قرضی به‌علاوه بند خرید اجباری به چلسی ارائه دهد. این تیم ایتالیایی می‌خواهد زیاش را با مبلغ 25‌میلیون یورو به خدمت بگیرد، درحالی‌که چلسی حداقل 5‌میلیون یورو بیشتر می‌خواهد. برای اودوی هم مشتریان زیادی پیدا شده. پولیسیک می‌توانست راهی یوونتوس شود اما علاقه باشگاه ایتالیایی به او نسبت به گذشته کمتر شده است. تیمو ورنر قرار بود در قرارداد انتقال دلیخت از یووه به چلسی گنجانده شود که ایتالیایی‌ها آن را نپذیرفتند. چلسی هم مثل منچستر‌یونایتد هنوز موفق نشده در نقل‌وانتقالات گلی به سر هوادارانش بزند.

چلسی با پیشنهاد 60میلیون پوندی به علاوه پاداش برای ماتیاس دلیخت به‌زودی وارد معامله می‌شود. گزینه ژول کنده هم هنوز منتفی نیست اما بارسلونا روی این بازیکن هم دست گذاشته و خود او بیشتر تمایل دارد به بارسا برود.

دومین خرید من‌سیتی
اشتفان اورتگا، دروازه‌بان ۲۹‌ساله آرمینیابیلفلد در انتقالی آزاد و با قراردادی ۳‌ساله به منچسترسیتی پیوست. او پس از ارلینگ هالند، دومین خرید سیتیزن‌ها در تابستان ۲۰۲۲ است. هر دو خرید جدید از بوندس‌لیگا می‌آیند. البته سیتیزن‌ها یک ‌خرید را هم از آرژانتین و پیش از پایان فصل قطعی کرده بودند؛ خولین آلوارس. اورتگا مجموعا ۲۲۰‌بار درون دروازه بیلفلد ایستاد و با این تیم در تابستان ۲۰۲۰ به بوندس‌لیگا صعود کرد. اورتگا اکنون به‌عنوان دروازه‌بان دوم باشگاه، جانشین زک استفن می‌شود که احتمالا به میدلزبورو می‌پیوندد.

پایان عصر طلایی آژاکس
با اینکه آژاکس در فصل گذشته توانست دوباره سر بلند کند و در لیگ اروپا هم تا مراحل بالا پیش برود، به‌نظر می‌رسد با جدایی اریک تن‌هاخ و پیوستنش به منچستریونایتد و همینطور فروش ستاره‌هایش دوباره به تیمی معمولی تبدیل شود. هم‌اکنون گراونبرخ و مزروعی به بایرن‌مونیخ پیوسته‌اند و 2‌بازیکن این تیم مورد تقاضای منچستر‌یونایتد هستند. اونانا هم به‌صورت رسمی راهی اینترمیلان شده است. با خروج آندره اونانا از آژاکس، حالا تنها ۳‌بازیکن از ترکیب اولیه‌ای که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 19-2018برای آژاکس به میدان رفته بودند در این باشگاه مانده‌اند؛ دالی بلیند، دوشان تادیچ و نیکولاس تالیافیگو.

اولین‌ها
آندره اونانا، دروازه‌بان ۲۶‌ساله و کامرونی آژاکس که در انتقالی آزاد و با امضای قراردادی ۵‌ساله به اینتر پیوسته، نخستین دروازه‌بان آفریقایی تاریخ نراتزوری است. اتفاقا میخیتاریان هم که از آاس‌رم به اینتر آمده، نخستین بازیکن ارمنستانی تاریخ این باشگاه است. به امید حضور نخستین بازیکن ایرانی در این باشگاه بزرگ ایتالیایی!

لوک خوش‌شانس در تیم نیستلروی
لوک دی‌یونگ که فصل پیش گل‌های حساس و امتیازآوری را برای بارسلونا به ثمر رساند، مجبور به جدایی از این تیم شد و به تیم سابق خودش در هلند پیوست. لوک خوش‌شانس به پی‌اس‌وی‌آیندهوون پیوست. او به‌طور قرضی از سه‌ویا به بارسا رفته بود و هنوز بازیکن سه‌ویا محسوب می‌شد. دی‌یونگ بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ برای آیندهوون بازی کرده بود و در ۲۰۴‌بازی، آمار ۱۱۲‌گل زده را به ثبت رسانده بود. مربیگری آیندهوون به‌عهده رود فان‌نیستلروی بزرگ است.

ویدال به بوکا می‌رود
لیگ فصل آینده آرژانتین هم از‌ آن لیگ‌های جذاب خواهد بود. پس از انتقال آزاد لوییس سوارس به ریورپلاته، حالا نوبت آرتورو ویدال است که به تیم رقیب یعنی بوکا جونیورز برود. در دربی فصل آینده احتمال گازگرفتگی بازیکنان بوکا توسط سوارس وجود دارد و در عوض بوکایی‌ها می‌توانند روی خشونت ذاتی ویدال برای تلافی حساب کنند. بوکاجونیورز به ویدال پیشنهاد قراردادی ۳.۵‌ساله داده و این هافبک شیلیایی با وجود داشتن پیشنهاد ۳.۵‌میلیون یورویی از فلامینگو و ۵‌میلیونی از گالاتاسرای تصمیم به حضور در بمبونرا گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید