• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب : 165019
+
-

پشت‌‌خط‌زن/جشنواره بی‌نظیر

جمشید حمیدی- کارشناس والیبال

جشنواره بی‌نظیر
فدراسیون والیبال سرگرم فراهم آوردن جشنواره‌ای بی‌نظیر برای نونهالان است. این فستیوال، ماه آینده با شرکت ۳۲تیم در یکی از مؤسسات عالی تهران برگزار می‌شود. این مسابقه در 2ست 15دقیقه‌ای و با شرکت 8بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود؛ 15دقیقه اول 4بازیکن و 1۵دقیقه دوم نیز 4بازیکن دیگر به میدان می‌روند. برای اینکه استرس برد و باخت به نونهالان وارد نشود، هیچ تیمی برنده و بازنده نمی‌شود اما مجموع امتیازات هر تیم محاسبه و در صعود و سقوط تیم‌ها لحاظ می‌شود. جالب اینکه تیم‌هایی که صعود نمی‌کنند نیز مسابقه را ادامه می‌دهند. گروهی متشکل از کارشناسان، هم کار مربیان و هم کار بازیکنان را از نظر فنی ارزیابی می‌کنند.

استعدادها زیر ذره‌بین
درحالی‌که دشوارترین مرحله لیگ ملت‌های والیبال از روز سه‌شنبه در لهستان پیگیری می‌شود، 2بازیکن ایرانی؛ امیرحسین اسفندیار و مهدی جلوه با پیشنهاد‌هایی از تیم‌های باشگاهی ترکیه و بلغارستان روبه‌رو شده‌اند. پدیده نوظهور والیبال بلغارستان؛ نیکولوف هم از تیم‌های اروپایی پیشنهاد دارد اما نپذیرفته. این بازیکن 205سانتی‌متری، بورسیه یکی از دانشگاه‌های ایالات متحده شده و برای تحصیل و ورزش راهی این کشور می‌شود. آمریکایی‌ها استعدادهای ناب ورزش کشورها را نشانه گرفته‌اند. مبین فلاح، کاپیتان تیم جوانان بسکتبال ایران هم چنین بورسیه‌ای را دارد و یک سالی است در ایالات متحده درس می‌خواند.

اقدام عجیب در والیبال جهان
چینی‌ها که چند سالی است بسیاری از ستارگان والیبال دنیا ازجمله سعید معروف را به لیگ کشورشان کشانده‌اند، این بار از فدراسیون والیبال فرانسه درخواست کرده‌اند در ازای دریافت یک میلیون یورو اجازه بدهند که تیم ملی‌شان در لیگ این کشور بازی کند. اینکه فرانسوی‌ها این پیشنهاد را می‌پذیرند یا نه مشخص نیست اما اراده و عزم چینی‌ها برای بازگشت به صدر والیبال آسیا تحسین‌برانگیز است و با بازیکنان خوش‌پرش و بلندقامتی که در اختیار دارند باید در انتظار رویت چین مدل جدید در آسیا باشیم. چین هر چند به تیم ملی ایران باخت اما با نمایشی که در لیگ ملت‌ها به‌ویژه مقابل آرژانتین داشت نشان داد که رو به رشد حرکت می‌کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید