• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
چهار شنبه 8 تیر 1401
کد مطلب : 164779
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/2k6xz
+
-

کوتاه از حادثه/مرگ پسر 4ساله در حمله سگ‌ها

حمله سگ‌های ولگرد به پسری 4ساله در یکی از مناطق حاشیه‌ای قم حادثه تلخی را رقم زد و به قیمت جان او تمام شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که در روزهای اخیر سگ‌های ولگرد به دست‌کم 3کودک دیگر در این منطقه حمله کرده‌اند.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ظهر روز دوشنبه در منطقه دامشهر در حوالی قم اتفاق افتاد. در این منطقه دامداری‌های زیادی فعالیت می‌کنند و ساکنان آنجا اغلب کارگران شاغل در دامداری‌ها و خانواده‌هایشان هستند. این پسر 4ساله همراه با چند کودک دیگر در نزدیکی خانه‌شان مشغول بازی بودند که ناگهان چندین سگ ولگرد به او حمله کردند. طوری که پسربچه توان دفاع از خودش یا فرار را نداشت و سگ‌ها او را به‌شدت مجروح کردند. زمان کوتاهی از این حمله خونین می‌گذشت که پسربچه توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان شهدای قم منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت. او دچار خونریزی شدیدی شده بود و سگ‌ها آسیب زیادی به گلوی پسربچه وارد کرده بودند. دکتر محمد جلالی، رئیس بیمارستان شهدای قم در این‌باره گفت: به محض انتقال کودک به بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات اولیه انجام شد و او در حال احیا و سی‌پی‌آر بود که عملیات اینتوبه‌گذاری نیز برای او انجام و به سرعت به اتاق عمل منتقل شد. جلالی در ادامه گفت: جراحان و متخصصان اقدامات لازم را برای درمان کودک در اتاق عمل انجام دادند. همچنین اقدامات لازم برای تراکوستومی در دستور کار قرار گرفت. شدت جراحات و جای دندان‌های سگ روی گردن و همچنین سر کودک کاملا مشهود بود. طوری که بخشی از قسمت‌های تنفسی کودک پاره شده بود. اقدامات درمانی و مراقبتی برای این کودک تا ساعت ۲۳ دوشنبه شب ادامه یافت و همکارانم همه توان خود برای نجات این کودک را به‌کار گرفتند؛ اما به‌دلیل جراحات وارد شده پسربچه جانش را از دست داد. این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که در روزهای گذشته سگ‌های ولگرد دست‌کم به 3کودک دیگر نیز در منطقه دامشهر قم حمله کرده بودند. یکی از اعضای کادر پزشکی بیمارستان شهدای قم در این‌باره به همشهری گفت: فوت پسر 4ساله به‌دلیل حمله سگ‌های ولگرد نخستین حادثه‌ای نیست که در این منطقه اتفاق افتاده است. پیش از آن نیز سگ‌ها به 3کودک شامل 2پسربچه و یک دختر حمله کرده و آنها را به‌شدت مجروح کرده بودند. جراحت آنها طوری بود که کارشان به بیمارستان کشید و خوشبختانه مداوا شدند اما در مورد آخر شدت جراحات وارد شده به پسر 4ساله به حدی بود که مجرای تنفسی‌اش پاره شده بود و چند ساعت بعد از انتقال به بیمارستان با وجود تلاش همکارانم جانش را از دست داد.

کلاهبرداری 279میلیاردی به بهانه‌ فروش گوشی
راه‌اندازی یک سایت اینترنتی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی، روشی بود که مرد کلاهبردار با آن توانست بیش از 600نفر را در سراسر کشور فریب داده و 279میلیارد تومان از آنها کلاهبرداری کند. به گزارش همشهری، از مدتی قبل خریدارانی که از طریق یک سایت اینترنتی به نام «دیجی‌ماه» اقدام به خرید گوشی و لوازم دیجیتال کرده بودند با اتفاقی عجیب روبه‌رو شدند. سفارش‌هایی که قرار بود حداکثر ظرف 30روز کاری به دستشان برسد، هنوز برایشان ارسال نشده بود و هر چه با شماره پشتیبانی سایت تماس می‌گرفتند، جوابی دریافت نمی‌کردند.
یکی از این خریداران می‌گوید: من از طریق تبلیغاتی که در یکی از سایت‌‌های معتبر دیده بودم با سایت دیجی‌ماه آشنا شدم. بیشتر فعالیت این سایت فروش انواع گوشی‌‌های تلفن همراه بود. قیمت آنها زیر قیمت بازار بود، ضمن اینکه درصورت ثبت‌نام در سایت مورد نظر به شما یک کد تخفیف ارائه می‌شد که با این کد می‌توانستید خرید موردنظرتان را حتی ارزان‌تر از مبلغی که در سایت بود انجام دهید. او ادامه می‌‌دهد: همه‌‌چیز کاملا وسوسه‌کننده بود. ضمن اینکه سایت مورد نظر نماد الکترونیک هم داشت و همین باعث شد که برای خرید گوشی وارد آن شوم و نخستین سفارشم را ثبت کنم. وقتی نخستین خرید به دستم رسید، اطمینانم به این سایت بیشتر شد و چون مغازه فروش گوشی داشتم، از مشتریانم پول گرفتم و حدود 400میلیون تومان برای خرید گوشی‌های مختلف به‌حساب فروشنده واریز کردم اما پس از آن هر چه انتظار کشیدم، خبری از گوشی‌‌ها نشد. پس از آن سفارش را کنسل و درخواست پس دادن پولم را کردم ولی هر چه منتظر ماندم از پول خبری نشد. این در حالی بود که مشتریانی که به من بابت خرید گوشی پول داده بودند، فشار می‌آوردند و وقتی دیدم خبری از پول نیست مجبور شدم ماشینم را بفروشم تا پول مشتریانم را پس بدهم و از آن به بعد هر چه با مدیر سایت تماس گرفتم، جوابم را نداد.
شاکی دیگری نیز گفت: با توجه به اینکه قیمت گوشی‌ها در این سایت زیر قیمت بازار بود، اقدام به خرید عمده از آن کردم تا پس از تحویل گرفتن محموله، گوشی‌ها را به مشتریانم بفروشم. برای این کار حدود 4میلیارد تومان به‌حساب مدیر سایت واریز کردم اما با گذشت 30روز کاری، خبری از محموله نشد و پس از آن هر چه تلاش کردم نتوانستم با مدیر سایت تماس بگیرم.
درحالی‌که افراد زیادی از سراسر کشور اقدام به خرید عمده یا جزئی از این سایت کرده بودند و با گذشت موعد مقرر هیچ سفارشی به دست‌شان نرسیده بود، معلوم شد که همه آنها در دام یک کلاهبردار حرفه‌ای گرفتار شده‌اند و به این ترتیب نخستین دسته از شاکیان راهی پلیس فتا استان فارس شدند و از مدیر سایت شکایت کردند.  سردار رهام بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس می‌گوید: مأموران پلیس فتا در پی دریافت چندین شکوائیه در جریان کلاهبرداری فردی با راه‌اندازی یک سایت به‌نام «دیجی ماه» قرار گرفتند. این فرد با تبلیغ انواع گوشی‌های تلفن همراه و کالاهای دیگر در این سایت و جلب اعتماد شهروندان و به‌ویژه عمده فروشان تلفن همراه، از آنان سفارش گرفته ولی به آنها کالایی تحویل نداده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری کرده‌ بود. وی ادامه می‌دهد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی توسط مأموران پلیس فتا، متهم این پرونده درکمتر از 48ساعت پس از دریافت نخستین شکوائیه دستگیر شد و در تحقیقات به جرم ارتکابی اقرار کرده و تا‌کنون 600شاکی در سراسر کشور شناسایی شده و برآورد اولیه نشان می‌‌دهد که متهم دست‌کم 279میلیارد تومان از شاکیان کلاهبرداری کرده است. براساس این گزارش، تحقیقات از متهم و بررسی‌‌ها برای شناسایی شاکیان دیگر ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید